کد خبر: 3178

تاریخ انتشار: مهر ۲۶, ۱۳۹۴

موسوی: خلبانان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت هوانوردی-کن نیوز و به نقل از میزان رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور با اشاره به ضعف شدید آموزشی خلبانان ایرانی، گفت: متاسفانه این روزها همه برای اخذ گواهینامه خلبانی اقدام می کنند در صورتی که در این کار مهارت و حرفه ای بودن مهم است. سید عبدالرضا […]

photo_2016-02-16_11-50-08

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت هوانوردی-کن نیوز و به نقل از میزان
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور با اشاره به ضعف شدید آموزشی خلبانان ایرانی، گفت: متاسفانه این روزها همه برای اخذ گواهینامه خلبانی اقدام می کنند در صورتی که در این کار مهارت و حرفه ای بودن مهم است.
سید عبدالرضا موسوی در خصوص فرسودگی هواپیماهای ایرانی، اظهار کرد: میانگین سن هواپیماها تا ۵۰ سال هم می تواند باشد.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با بیان اینکه استفاده از هواپیماها بستگی به نوع هواپیما و توان آن دارد، اضافه کرد: در حال حاضر هزینه تعمیر و نگهداری در ایران بالاست و سیستم راهداری کشور مجبور هستند هر ۲۰ تا ۳۰ سال یکبار اقدام به واردات هواپیما کنند.
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور در خصوص پرسش خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه هواپیمایی ایران به دلیل کمبود هواپیما دو برابر بیش از استانداردها پرواز دارند، گفت: اتفاقا پرواز هواپیماهای ایرانی نصف ظرفیت است.
پرواز هواپیماها نصف ظرفیت است
موسوی ادامه داد: اصلا از هواپیماها بهره برداری نمی کنیم، به عنوان مثال همین اروپا یک ایرباس ممکن است در ماه ۳۵۰ تا ۴۰۰ ساعت پرواز داشته باشد اما در ایران این رقم ۲۰۰ ساعت است.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تصریح کرد: البته تا چند روز دیگر تحریم ها رفع می شود و امکان واردات هواپیما و قطعات آن میسر می شود و امیدواریم در آینده شاهد رونق صنعت هوایی کشور باشیم.
خلبانان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور با انتقاد از اینکه خلبان ایرانی فوق العاده ضعیف هستند، اضافه کرد: از بین ۱۰۰ نفر شاید ۵ تا ۱۰ خلبان حرفه ای باشد.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس انتقاد کرد: هر کسی برای دل خودش گواهینامه خلبانی گرفته است اما خلبان باسوادی که از هوش کافی برخوردار باشد کم داریم.
آزمون خلبانی
وی تصریح کرد: برای انتخاب خلبانان امتحان و آزمونی برگزار می شود که از بین چند صد نفر حرفه ای ها انتخاب می شوند که اکنون تعداد خلبانان حرفه ای کم است.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: در بحث آموزش در صنعت هوایی بسیار ضعیف هستیم و خلبان باید به زبان انگلیسی به صورت کامل مسلط باشد.
۵ درصد جابه جایی ها تنها با هواپیماست
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بین ۵ تا ۱۰ درصد از حمل و نقل کشور از طریق صنعت هوایی انجام می شود که این رقم بسیار پایین است.
عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس تاکید کرد: باید سیاست ها به سمتی سوق پیدا کند که استفاده از هواپیماها بیشتر شود و درصد جابه جایی و حمل و نقل هوایی در کشور افزایش یابد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :2

  • احسان

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۵

    1 - 0

    ایشون متاسفانه خودشون از جمله افرادی هستند که به تضعیف جامعه خلبانی ایران دامن زدند و از مسببین هستند چرا که جذب افراد با سطح سواد پایین که متاسفانه از بند حامی پروری استفاده میکنند و وارد کار میشوند از دریچه حمایت امثال این آقا نشات میگیره و چند صد نفر بیکار که ممکنه بسیار قوی هم در علم و دانش باشند به دلیل کمبود مدیریت این افراد دچار ناامیدی میشوند و پشت درهای بسته قرار میگیرند.

    پاسخ دادن

  • حسین

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۳۹۵

    1 - 0

    بیسواد که خودشون تشریف دارند،ازمون خلبانی رو سازمان هواپیمایی کشوری میگیره و گواهینامه میده پس زیر سوال بردن خلبانها زیر سوال بردن سازمانه،
    گواهینامه خلبانی گرفتن با جذب ایرلاین شدن فاصله زیادی داره، اموزشگاها در سطح گواهینامه هواپیمای سبک اموزش میدند و خلبان تربیت میکنند،خلبانهای خروجی هم در همون سطح خوب هستند اما اینه یک خلبان پس از فارق التحصیل شدن بخواد جذب ایرلاین بشه مطالعات درسی خاص خودشو داره که باید خودش بخونه و بکشه بالا خودشو،

    در اکثر جاهای دنیا شغل های خلبانی با هواپیما سبک فراهمه و بعد از فارق التحصیلی حدود ۱۵۰۰ ساعت پرواز میکنند و به تدریج وارد ایرلاین و هواپیماهای سنگین میشند ولی در ایران این شرایط فراهم نیست و یک خلبان باید راه چند ساله رو خودش به تنهایی و مطالعه فراوان در مدت زمان کمتر بره،
    استخدامی ها هم معمولا بیشتر از ۱۰ نفر جذب ندارند….

    پاسخ دادن

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.