کد خبر: 4217

تاریخ انتشار: اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵

برای اینکه امروزه ما پروازی ایمن داشته باشیم، خون ها ریخته شده است

کن نیوز|ایمنی و سوانح هوایی اولین خونهای انسانهای بیگناه با اولین جت مسافری جهان یعنی هواپیمای “کامت” ساخت انگلستان ریخته شد. جایی که پنجره های مستطیلی شکل باعث میشد تمرکز تنش در اطراف گوشه های نوک تیز پنجره ها زیاد شده و هواپیما در اثر خستگی ناشی از فشار کابین، در سالهای ۱۹۵۴ و ۱۹۵۶ […]

In 1953, a Comet disintegrated as it took off from Calcutta

کن نیوز|ایمنی و سوانح هوایی

اولین خونهای انسانهای بیگناه با اولین جت مسافری جهان یعنی هواپیمای “کامت” ساخت انگلستان ریخته شد. جایی که پنجره های مستطیلی شکل باعث میشد تمرکز تنش در اطراف گوشه های نوک تیز پنجره ها زیاد شده و هواپیما در اثر خستگی ناشی از فشار کابین، در سالهای ۱۹۵۴ و ۱۹۵۶ دو بار در میان آسمان از هم بپاشد و پنجره هواپیماها با بهای خون این انسانها دایره ای یا بیضی شکل شوند.

باید خون انسانهای پرواز های بوئینگ ۷۳۷ یو اس ایر در سالهای گذشته می ریخت تا متوجه شوند که شیر دوطرفه سکان عمودی هواپیمای ۷۳۷ مشکل دارد و ناگهان در سرمای زیاد هوا قفل قفل می شود و برعکس عمل می کند.

باید انسان هایی در بمبگذاری هواپیمای هواپیمایی هند و پن امریکن در سالهای ۱۹۸۶ و ۱۹۸۸ کشته می شدند تا قوانین سخت گیرانه ای برای ورود چمدان های مسافران به هواپیما وضع شود.

۰۵۰۱۴۶-۰۰۰-panam103-03_full

باید هموطنانمان در پرواز توپولف ۱۵۴ کاسپین با هواپیمای حامل دهها تن سوخت با برخورد به زمین های کشاورزی قزوین کشته می شدند تا این هواپیما از ناوگانمان کنار گذاشته شود تا دیگر از عدم ساپورت قطعات توپولف و بدعهدی از جانب روسیه در امان باشیم.

باید ۲۲۸ نفر با یک هواپیمای ایرباس ۳۳۰ به درون اقیانوس اطلس سقوط می کردند تا ایرباس به نقص لوله پیتوت و اتوپایلوت این هواپیما پی ببرد و آن را اصلاح کند تا بقیه زنده بمانند.

باید ۹ نفر با صندلیهای خود از یک بوئینگ ۷۴۷ امریکا به آسمان پرتاب می شدند تا بوئینگ طراحی درب قسمت بار خود را به گونه ای تغییر دهد تا دیگر در هنگام پرواز باز نشود.

w1200_h678_fcrop

باید دهها دانش آموز در میان آسمان با یک توپولف به هواپیمای دیگری برخورد می کردند تا قوانین و مقررات محکمتری در نحوه و تقدم سیستم های هواپیما و تعامل با برج کنترل وضع شود.

آری باید خون ها ریخته می شد تا ما امروزه ایمن تر پرواز کنیم.
بهای پرواز ایمن تر ما را خانواده های زیادی با داغ دل عزیزانشان دادند و همه مسافران هوایی به نوعی مدیون آن ها هستند.

و خون ها ریخته خواهد شد تا نسل های بعدی ما ایمن و ایمن تر پرواز کنند.

میلاد باستانی|تحلیلگر سوانح هوایی

 

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

برچسب ها :
ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.