کد خبر: 4054

تاریخ انتشار: فروردین ۲۹, ۱۳۹۵

سوخت گیری هوایی توسط کامیون

امروزه سوختگیری هواپیماها در دل آسمان انجام میشود ولی ۵۷ سال قبل یعنی در اواخر دسامبر سال ۱۹۵۸ سوخت گیری جالب هواپیمای در حال پرواز از روی زمین توسط کامیون!!! انجام شده این مجموعه “سوختگیری ها” در جریان ثبت رکورد طولانی ترین طول مدت پرواز در سال ۱۹۵۸ انجام شد. دو خلبان امریکایی به نام […]

امروزه سوختگیری هواپیماها در دل آسمان انجام میشود ولی ۵۷ سال قبل یعنی در اواخر دسامبر سال ۱۹۵۸ سوخت گیری جالب هواپیمای در حال پرواز از روی زمین توسط کامیون!!! انجام شده

این مجموعه “سوختگیری ها” در جریان ثبت رکورد طولانی ترین طول مدت پرواز در سال ۱۹۵۸ انجام شد.

دو خلبان امریکایی به نام “باب تیم” و “جان کوک” توانستند به مدت ۶۴ روز , و ۲۲ ساعت و ۱۹ دقیقه (بیش از دوماه) را در یک هواپیمای در حال حرکت در آسمان بگذرانند.

*** آنها حتی یک بار هم برای سوختگیری به زمین ننشستند ***

این یک پرواز تبلیغاتی، با حمایت مالی “هتل ملک” در لاس وگاس بود.

در داخل این هواپیما یک تشک و مقداری لوازم مورد نیاز جاسازی شده بود و غذا و آب از طریق کامیون و طناب به هواپیما فرستاده می شد.

خستگی بزرگترین مشکل آنان در انجام این برنامه بود و یک شب که هردو به خواب رفته بودند خلبان اتوماتیک هواپیما را تا مرز مکزیک برده بود.

هواپیمای مورد استفاده در این پرواز یک فروند سسنا ۱۷۲ تغییر یافته برای این نوع پرواز بود و تغییرات بسیار جالبی که در این هوایپما انجام شده بود تا بتونه ۵۷ سال قبل چنینی رکوردی ثبت کند


سسنا ۱۷۲ ارتقاء یافته:

سسنا ۱۷۲ مورد استفاده در این پرواز از سیستم خلبان خودکار برخوردار بود و همچنین برای تامین سوخت نیز از مخازنی با ظرفیت ۹۵ گالن در زیر شکم هواپیما استفاده شده بود.
برای انتقال سوخت از این مخازن به بال ها، از پمپ های برقی ویژه ای استفاده شده بود.

refueling-truck-1958-2

 

همچنین چون در این مدت نیاز بود تا روغن هواپیما و فیلتر روغن تعویض گردد بنابراین با لوله کشی های مخصوص از طریق دریچه فایروال موتور بدون نیاز به خاموش شدن موتور و در حین پرواز این کار انجام میشد.
برای انجام سوخت گیری از پدهایی در کنار درب کمک خلبان استفاده شده بود تا شخص بتواند آنجا ایستاده و سوخت گیری را انجام دهد.

همچنین برای شستشو و اصلاح سرنشینان از سینک استیل نصب شده در کابین استفاده شده بود که در نوع خود جالبه!!!

تیم که علاوه بر خلبان بودن مکانیک هواپیما نیز بود برای جلوگیری از آسیب کربن به محفظه احتراق موتور، سیستم الکل رسانی به موتور را نیز در هواپیما تعبیه کرد چرا که معتقد بود با ورود الکل به محفظه احتراق از آسیب کربن به آن منطقه جلوگیری خواهد شد

اما قسمت پایانی کار استفاده از موتور طراحی شده برای چنین پروازی بود چرا که موتور معمولی این هواپیما قادر به پرواز در این بازه زمانی نبود. بنابراین با حذف موتور فابریک و نصب موتور ویژه برای این پرواز، مشکل موتور هم حل شد و ثبت رکورد ۶۵ روز پرواز در سال ۱۹۵۸ میسر شد.

در پایان خاطر نشان میگردد آن زمان طولانی ترین زمان ثبت شده تا قبل از این پرواز حدود ۱۷ روز بود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.