او برای جلوگیری از «فرود سخت» (Hard Landing)، اقدام به افزایش درجه شیب دماغه هواپیما می کند؛ اما دیگر دیر شده است. انجام این کار باعث می شود تا هواپیما دچار تغییر زاویه ای 9.3 درجه ای شود، قسمت انتهایی آن به سطح باند برخورد کند و در نهایت دچار «Tail Strike» شود.
وزیر راه کشور گفت: سه برابر ناوگان هوایی موجود تقاضای بلیت هواپیما وجود دارد.
سازمان هواپیمایی کشوری با انتشار گزارشی ابعاد مختلف حادثه پیش آمده(tail strike) برای هواپیمای شرکت ماهان در فرودگاه کرمان را تشریح کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت رفت و برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاههای نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: قانونگذار در برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کرده است.