در بخش دوم مقاله امبرائر به دو هواپیما این شرکت میپردازیم که نقش زیادی در توسعه و جهانی شدن این شرکت برزیلی داشتند.
شرکت امبرائر در سال 1969 در شهر سائو خوزه دوس کامپس در استان سائو پائولو برزیل بنیان گذاری شد و دفتر مرکزی این شرکت در این شهر قرار دارد. در حال حاضر امبرائر به مانند بویینگ، ایرباس و بمباردیر، یکی از چهار سازنده برتر هواپیماهای تجاری (غیر نظامی) در جهان به شمار میرود.
شرکت جنرال الکتریک با استفاده از فناوریهای روز دنیا و نگرش به محیط زیست و سوخت پاک موتوری کاتالیستی ساخته است که میتواند به هواپیماهای هیبریدی کمک کند تا با تولید توان حداکثر ۱ مگاوات، پرواز انجام دهند.
شرکت رولزرویس، ساخت نخستین موتور عظیم خود با نام UltraFan را به پایان رسانده است. بهگفته این شرکت، این موتور در دهه ۲۰۳۰ به هواپیماهای مسافربری اضافه میشود تا فصل جدیدی در سوخت پاک، در حملونقل هوایی رقم بخورد. با پایان ساخت اولترا فن، آزمایشهای آن با انتظار جهش ۲۵درصدی در کارایی آغاز خواهد شد.
نوبت به آن رسید تا یکی دیگر از خانوادههای بویینگ را معرفی کنیم؛ خانواده بویینگ 777 بزرگترین هواپیمای دو موتوره جهان
بویینگ 767 یک هواپیمای پهن پیکر است که تحت عنوان پروژه 7X7 شرکت هواپیمایی بویینگ طراحی و ساخته شده است، طرح این هواپیما در 14 جولای 1978 معرفی شد و نمونه آزمایشی اولیه در 26 سپتامبر 1981 اولین پرواز خود را انجام داد.
لری کالپ، مدیر عامل شرکت جنرال الکتریک معتقد است وضعیت سفرهای هوایی در جهان، پس از کسادی در دوران همه گیری کرونا رو به بهبود است و این امر منجر به ایجاد یک چشمانداز مثبت برای بخش هوایی و بسیار مهم این غول صنعتی شده است. این ابرشرکت خوشهای آمریکایی چندملیتی، در زمینه تولید تجهیزات پزشکی، تاسیسات تولید و توزیع برق، توربینهای گازی و بادی،…
موفقیتهای بویینگ 747 در مسیرهای طولانی و 727 در پروازهای کوتاه به حدی بود که بویینگ را به فکر هواپیمای جدیدی انداخت تا بتواند دست مشتریان خود را برای انتخاب هواپیما و گستردگی ناوگان بازتر کند.