|

پوتین: هواپیمای اسرای اوکراینی با موشک‌ آمریکایی ساقط شد

پوتین: هواپیمای اسرای اوکراینی با موشک‌ آمریکایی ساقط شد

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد سقوط هواپیمای حامل اسرای اوکراینی در مرز ۲ کشور به دلیل اصابت موشک‌های سامانه آمریکایی پاتریوت بوده است.

به گزارش کن نیوز؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  اعلام کرد هواپیمای ترابری نظامی «ایلیوشین ایل-۷۶» روسیه که هفته گذشته سقوط کرد، با سامانه موشکی پاتریوت ساخت آمریکا هدف گرفته شده است.

پاتریوت یکی از انواع سامانه‌های تسلیحاتی است که با آغاز جنگ اوکراین، ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گفته پوتین، روسیه خواستار تحقیقات بین‌المللی در این باره است و در این میان، مسکو همچنان به تبادل اسرا با کی‌یف ادامه خواهد داد.

چهارشنبه گذشته وزارت دفاع روسیه از سقوط یک هواپیمای ترابری نظامی «ایلیوشین ایل-۷۶» روسیه حامل ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در منطقه بلگورود خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این هواپیما حامل ۶۵ نیروی اوکراینی اسیرشده، ۶ خدمه و سه نیروی روس بود که اسرای جنگی را همراهی می‌کردند.

 نتایج بررسی جعبه سیاه هواپیما نشان می‌دهد که این هواپیما بر اثر اصابت موشک سقوط کرده است.

یک منبع امنیتی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: «داده‌های جعبه سیاه هر فرضیه دیگری را درباره سانحه این هواپیما نقض و تایید می‌کند که هواپیما به دلیل اصابت جسم خارجی سقوط کرده است. به بیان دیگر، واضح است که هواپیما را در هوا هدف گرفته‌اند».

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر اظهار کرد که بی‌شک این هواپیما توسط نیروهای اوکراین ساقط شده است؛ اما کی‌یف هنوز این اظهارات را تایید یا تکذیب نکرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر