|

پرواز تاکسی های هوایی بوئینگ در ژاپن

پرواز تاکسی های هوایی بوئینگ در ژاپن

آن‌طور که به تازگی اعلام شده، کمپانی بوئینگ قصد دارد وارد کسب و کار خودروهای پرنده در کشورهای آسیایی شود و با ارائه تاکسی‌های پرنده به حل مشکل ترافیک در کلان شهرهای آسیایی کمک کند.

با این که مقر کمپانی بوئینگ در ایالات متحده آمریکا قرار دارد ولی سال‌هاست که دامنه فعالیتش را به کشورهای دیگر نیز گسترش داده و در سال 2022 نیز یک دفتر در ژاپن تاسیس کرده است. علاوه بر این، کمپانی بوئینگ در کشورهای استرالیا، کره جنوبی و هند نیز شش دفتر تحقیق و توسعه راه‌اندازی کرده است.

دفتر ژاپنی کمپانی بوئینگ پیشتر با غول‌های صنعتی این کشور مانند میتسوبیشی، کاوازاکی و سوبارو برای تولید هواپیماهایش همکاری کرده بود و این کمپانی‌ها در توسعه فناوری‌های جدیدی نظیر خودروهای برقی و سلول‌های سوختی نیز با بوئینگ همکاری خواهند داشت.

در حال حاضر کمپانی بوئینگ قصد دارد ابزارهای دیجیتال برای طراحی هواپیما را در دفتر ژاپنی‌اش‌ توسعه بدهد و تحقیقات در زمینه ساخت کامپوزیت‌هایی جدید برای بدنه هواپیما را آغاز کرده است.

شرکت ژاپنی اسکای درایو و شرکت آلمانی ولوکوپتر پیشتر از تاکسی‌های هوایی‌شان در نمایشگاه اکسپو اوزاکا رونمایی کرده‌اند ولی برنامه‌های بوئینگ هنوز عملی نشده است.

 

ارسال نظر