|

سریع‌ترین هواپیما‌های ملخی جهان

سریع‌ترین هواپیما‌های ملخی جهان

در این گزارش جزئیات مختصری از ۱۰ مورد از سریع‌ترین هواپیما‌های ملخی آورده شده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به صنعت هواپیمایی جذاب باشد.

هواپیما‌های ملخی به راحتی از روی ظاهر قابل تشخیص هستند حتی افرادی که از سطح زمین به انواع نگاه می‌کنند نیز متوجه تفاوت صدای موتور آن‌ها با هواپیما‌های معمولی می‌شوند.

هواپیما با موتور‌های ملخی معمولا در افکر عمومی قابل اعتماد نیست چراکه فکر می‌کنند هواپیما با موتور مدرن جدیدتر است و احتمال سقوط هواپیما‌های ملخی بسیار زیاد است. این در حالی است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیما سازی یعنی ATR هواپیما‌های کاملا مدرن ملخی تولید می‌کند که نظر بسیاری از افراد را نسبت به محصولات خود برگردانده است.

در این گزارش به ۱۰ مورد از سریع‌ترین هواپیما‌های ملخی خواهیم پرداخت که امتحان خود را در آسمان و به دست با تجربه‌ترین خلبان‌ها پس داده اند.

۱۰. Swearingen Merlin III (۴۲۰KM)

13945972_987

 هواپیما نامی آشنا در بین هم نسلان و عاشقان صنعت هواپیمایی دارد که ظرفیت ۲ خدمه و ۹ مسافر را در خود جای می‌دهد همچنین مرلین از هواپیما‌های نسل قبل خود تجربه‌های زیادی کسب کرده است.

 

دولت‌های مختلف برای تجهیز گروه‌های نظامی خود علاقه زیادی به این هواپیما دارد چرا که با جثه و وزن کم می‌تواند بیشترین مسافر را درون خود جای دهد.

 

۹. Cessna ۴۴۱ Conquest II (KM۴۲۰)

13945969_603

 

سسنا ۴۴۱ تقریبا از نظر اندازه و سرعت تشابه زیادی با رقیب اصلی خود یعنی مرلین (مورد ۱۰) دارد، اما از نظر جنس بدنه و مصرف سوخت نه تنها از مرلین بلکه از دیگر رقبای آن زمان خود سبقت بگیرد. سسنا ۴۴۱ از زمان ورودش به بازار هم رقیب و هم مشتری‌های زیادی پیدا کرده بود به طوری که در همان اوایل به ۱۳ کشور مختلف صادر شد.

 

۸. Cessna ۴۲۵ Corsair (KM۴۹۷)

13945965_519

هواپیما‌های ملخی چقدر سرعت دارند/ با سریعتر هواپیما‌های ملخی بیشتر آشنا شوید

 

سانسا ۴۲۵ یک هواپیمای ملخی شخصی بود که در سال ۱۹۸۰ به بازار‌های جهان معرفی و تزریق شد به طوری که ۲ خدمه و حداکثر ۶ مسافر را در خود جای می‌داد و بزرگ‌ترین دلیلی که به عنوان جت شخصی از آن استفاده می‌شد، پنجره‌های بزرگ و صندلی‌های راحت بود. سانسا ۴۲۵ با وجود اینکه از سانسا ۴۴۱ قدیمی‌تر است، حداکثر سرعت بیشتری را در کارنامه خود ثبت کرده است، اما با این احوال توانست سکوی پرتابی برای مدل ۴۴۱ باشد.

 

۷. Saab ۳۴۰ (KM۵۰۲)

13945970_354

 

ساب ۳۴۰ یکی از بزرگ‌ترین هواپیما‌های مسافربری ملخی در آسمان است به طوری که طراحی داخلی آن موجب شده تا برخی گروه‌های نظامی در سراسر جهان از آن به عنوان انتقال تجهیزات جنگی استفاده کنند.

 

۶. ATR ۷۲ (KM۵۱۸)‌

13945963_49613945962_113

 

ای تی ار ۷۲ یک هواپیمای ملخی نام آشنا برای ناوگان هوایی ایران است به طوری که از قبل ۴ فروند از آن وجود داشته و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز به انجام توافق‌های برجام بیش از ۱۵ فروند جدید نیز به ناوگان هوایی ایران اضافه شد.

 

۷۲ تا ۸۰ مسافر در این هواپیما جای می‌گیرند و یکی از مناسب‌ترین پرنده‌ها برای مسافت‌های کوتاه از نظر خلبانان است همچنین این پرنده موتور‌های بزرگ تر نسبت به رقبای هم سن و هم اندازه خود دارد.

 

۵. Beechcraft Super King Air ۳۵۰i (KM۵۷۷)

13945964_544

یکی از با تجربه‌ترین هواپیما‌های ملخی در جهان است به طوری که بیش از ۵۰ سال قبل تولید و تا به امروز نیز مدل‌های جدید آن به روز رسانی می‌شود. این هواپیما ظرفیت ۸ مسافر دارد و تنها دلیلی که باعث شده بیش از ۵۰ سال در صنعت هواپیمایی عمر کند، قابلیت‌های فوق العاده برای خلبان و خدمه است.

 

۴. Beechcraft Starship ۲۰۰۰A (KM۶۱۹)

13945964_544

یک هواپیمای شخصی فوق لاکچری است که کمتر افراد ثروت مندی توانسته اند آن را خریداری کنند و افراد نام آشنای زیادی در کنار این هواپیما توانستند خود را معروف‌تر کنند. تقریبا می‌توان گفت استارشیپ ۲۰۰۰ یک هتل ۵ ستاره با طراحی فوق العاده داخلی و خارجی است به طوری که در ساخت بدنه آن از فیبر کربنی استفاده شده به طوری که نسبت به رقبای خود متمایز شده است.

 

۳. Bombardier DHC-۸ Q۴۰۰ (KM۶۶۶

13945971_550

یک هواپیمای معروف و دوست داشتنی در بین ملخی ها؛ سرعت بیشتری نسبت به ATR ۷۲ دارد همچنین تا ۸۰ مسافر را در کابین خود به پرواز در می‌آورد و به دلیل تشابه ظاهری به موشک‌های جنگی، توانست در زمان کوتاه در بازار‌های جهانی اسم در کند.

 

این هواپیما از ۴۰ سال گذشته تا کنون بیش از هزارو ۲۰۰ فروند به کشور‌های مختلف فروخته است، اما نمی‌توان از آن به عنوان جت شخصی استفاده کرد و افرادی که این امر را اجرایی کردند نیز رضایت کافی نداشتند.

 

۲. Piper Cheyenne III ۴۰۰ LS (KM۶۶۶)

13945967_524

با وجود قدمت زیادی که در این صنعت دارد، اما امروزه به عنوان یکی از پیشکسوات یاد می‌شود و تعداد فروند بسیار کمی در حال پرواز دارد.

 

این هواپیما با وجود سرعت زیاد، اما مشکلات فنی زیادی داشت که به همین دلایل نیز منسوخ و از رده خارج شد.

 

۱. Piaggio P.۱۸۰ Avanti Evo (KM۷۴۳)

13945966_218

یک ایتالیایی پر سرعت که رقیب نمی‌شناسد؛ بسیاری از متخصص‌های مکانیک این هواپیمایی ایتالیایی را با ماشین‌های ایتالیایی مقایسه می‌کنند که به عنوان صاحب سبک‌های سرعت وسیله نقلیه شناخته می‌شوند.

شماره یک این لیست به نام Piaggio P.۱۸۰Avanti Evo ثبت شد که در حالت ممعولی در آسمان می‌تواند با سرعت ۷۴۳ کیلومتر بر ساعت پرواز کند که این سرعت در صورت باد موافق بیشتر نیز می‌شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر