|

جعبه سیاه هواپیمای گارد ساحلی ژاپن پیدا شد


جعبه سیاه هواپیمای گارد ساحلی ژاپن پیدا شد

برخورد دو هواپیما در فرودگاه «هاندا»ی توکیو در شامگاه روز گذشته (سه‌شنبه)، خطوط هوایی را ناچار به لغو و برنامه‌ریزی مجدد پروازهایشان کرد و اکنون مقامات از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای گارد ساحلی که پنج تن از سرنشینان آن در این حادثه کشته شدند، خبر می‌دهند.

به نقل از «ان اچ کی»، یکی از بازرس هیئت ایمنی ترابری ژاپن می‌گوید مقامات جعبه سیاه هواپیمای گارد ساحلی ژاپن را که روز گذشته با یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ژاپن ایرلاینز در فرودگاه هاندا برخورد کرد، پیدا کرده‌اند.

 

«فوجیوارا تاکویا» امروز به خبرنگاران گفت: بازرسان لاشه هر دو هواپیما و قطعات پراکنده شده آنها را بررسی کرده‌اند.

 

او گفت آنها اکنون در تلاش برای دستیابی به داده‌های این جعبه سیاه هستند.

 

طبق گزارش‌ها، جعبه سیاه هواپیمای ژاپن ایرلاینز هنوز یافت نشده است.

 

فوجیوارا همچنین گفت که بازرسان، نشانه‌هایی از برخورد روی لاشه هر دو هواپیما یافته‌اند و افزود: با این حال مقامات هنوز نتوانسته‌اند تایید کنند که آیا این نشانه‌ها حاکی از برخورد این دو هواپیما بوده یا خیر.

 

او گفت بازرسان تا پایان امروز به بررسی لاشه‌های این دو هواپیما ادامه می‌دهند.

 

مغایرت در اظهارات مامور برج مراقبت و کاپیتان هواپیمای گارد ساحلی

ان‌اچ‌کی همچنین مطلع شده است که بین اظهارات مامور برج مراقبت و کاپیتان هواپیمای گارد ساحلی ژاپن در خصوص برخورد روز گذشته در فرودگاه هاندا مغایرت وجود دارد.

 

روز گذشته حوالی ساعت ۱۸ ایرباس A۳۵۰ خطوط هوایی ژاپن (ژاپن ایرلاینز) با هواپیمای گارد ساحلی برخورد کرد. هر دو هواپیما آتش گرفتند. پرواز ۵۱۶ ژاپن ایرلاینز از فرودگاه نیوچیتوسه در استان شمالی «هوکایدو» در حال فرود بود. هواپیمای گارد ساحلی برای پرواز به استان «نیگاتا» آماده می‌شد که این هواپیما حامل کالاهای اضطراری برای مناطق آسیب‌دیده از زلزله روز دوشنبه بود.

 

یک منبع وزارت ترابری گفت که مامور برج مراقبت به هواپیمای ژاپن ایرلاینز برای فرود در باند C اجازه داد و به هواپیمای گارد ساحلی دستور داد تا بلند نشود و کمی منتظر بماند.

 

اما یک منبع از گارد ساحلی گفت که خلبان هواپیمای آنها برای پرواز، چراغ سبز دریافت کرده است.

 

مقامات قصد دارند با کاپیتان هر دو هواپیما مصاحبه کنند.

 

پنج نفر از شش سرنشین هواپیمای گارد ساحلی کشته شدند. کاپیتان به شدت آسیب دید. همه ۳۷۹ مسافر و خدمه ژاپن ایرلاینز از طریق سرسره‌های تخلیه از هواپیما خارج شدند. ۱۴ نفر از آنها به دلیل کبودی یا مشکلات دیگر به پزشک مراجعه کرده اند.

 

تغییر در برنامه پروازها در فرودگاه هاندا

انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ پرواز که عمدتاً مبدا یا مقصدشان فرودگاه هانداست امروز (چهارشنبه) لغو شوند که حدود ۲۰ هزار مسافر ژاپن ایرلاینز و آل نیپون ایرویز را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 

در همین حال، شرکت هوانوردی «پیچ» (Peach Aviation) می‌گوید که قصد دارد طبق برنامه، شش پرواز بین‌المللی بین هاندا و تایوان را انجام دهد.

 

شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند ممکن است برنامه‌ پروازهایشان همچنان تغییر کند و به مسافران توصیه می‌کنند که از آخرین اطلاعات پرواز خود مطلع باشند.

 

در همین حال، شرکت راه آهن مرکزی ژاپن اعلام کرد که به جبران لغو پروازهای داخلی، خدمات قطارسریع‌السیر بیشتری را امروز ارائه خواهد کرد. این شرکت چهار سرویس فوق‌العاده قطار سریع‌السیر از توکیو به ایستگاه «شین‌اوساکا» را برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر