|

افزایش حجم سفارش‌های تولید قطعات هواپیما در هند

افزایش حجم سفارش‌های تولید قطعات هواپیما در هند

حجم سفارش‌های تولید قطعات هواپیما به تامین‌کنندگان صنعت هوافضای هند توسط دو شرکت بزرگ تولیدکننده هواپیما در این کشور با روند صعودی همراه بوده است.

 

وضعیت ارائه مشوق‌ها در صنعت هوافضای هند

برخی از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات مانند شرکت «Kineco» و شرکت «Aequs» معتقدند که هند باید یک طرح تشویقی مرتبط با تولید برای صنعت هوافضای خود همانند طرح‌های تشویقی ارائه شده در دیگر بخش‌های صنعتی ارائه کند.

در سال ۲۰۲۰، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، طرحی را برای تشویق شرکت‌ها به تولید در هند در ۱۴ بخش صنعتی از جمله خودرو با اختصاص ۱٫۹۷ تریلیون روپیه (۲۴ میلیارد دلار) ارائه داد.

ارائه طرح مذکور موجب جذب سرمایه‌ از شرکت‌هایی مانند فاکسکان به عنوان یکی از تولیدکنندگان موبایل آیفون شرکت اپل و خودروسازانی از جمله شرکت سوزوکی موتور ژاپن و هیوندای موتور کره‌جنوبی شد.

جدای از ارائه طرح‌های تشویقی در صنعت هوافضای هند، ناوگان روبه‌رشد هواپیماهایی هند به خدمات تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارد. ساچین آگاروال، مدیر شرکت «PTC Industries»، مستقر در ایالت اوتار پرادش هند مطرح کرد: هر شرکت‌ تامین‌کننده‌ای تمایل دارد به مشتریان خود نزدیک‌تر باشد.

شرکت «PTC Industries» در حال حاضر از روند افزایش تقاضای زنجیره تامین جهانی در جهت منابع جایگزین برای تیتانیوم با مبدا تولید روسیه و چین بهره می‌برد. انتظار می‌رود مقدار تولید این شرکت از یک هزار و ۵۰۰ تن آلیاژ تیتانیوم در پایان سال ۲۰۲۳، به ۶ هزار و ۵۰۰ تن آلیاژ تیتانیوم در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

شرکت «PTC Industries» در نظر دارد به طور جداگانه ظرفیت ریخته‌گری تیتانیوم و آلیاژ دیرگداز خود را تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۱۰ برابر افزایش دهد. آگاروال افزود: هدف از انجام چنین اقدامی، بازگرداندن ظرفیت تولید از دست رفته در هند است.

از زمان اعلام شرکت «Safran» در رابطه با اجرای طرح‌هایی برای تعمیر و بازیابی موتور هوپیما در تاسیسات خود در هند در سال ۲۰۲۲، حجم درخواست برای عرضه قطعات از شرکت « Kineco» با افزایش قابل‌ توجهی روبه‌رو شده است.

آنکیت پاتل، مدیر شرکت «Ankit Fasteners» که پیچ و مهره مورد نیاز برای شرکت‌هایی همچون جنرال الکتریک، ایرباس و بوئینگ را تامین می‌کند، اظهار داشت: این واقعیت که قرار است هواپیماهای بیشتری در هند فروخته شود، منجر به افزایش حجم تعمیرات و بازیابی خواهد شد که این مسئله می‌تواند به نفع زنجیره تامین محلی هند تمام شود.

وی افزود: شرکت‌های تامین‌کننده قطعات در فرانسه، اکنون به دنبال ایجاد شراکت با شرکت «Ankit Fasteners» هستند تا به بازار صنایع هوافضای هند دسترسی پیدا کنند. پاتل، این چنین تغییر رویکردی در سرمایه‌گذاری در بازار هوافضا از اروپا به سمت بازار هوافضای آسیا و کشوری مانند هند را به فال نیک گرفت.

آراویند ملگیری، مدیر شرکت «Aequs» خاطرنشان کرد: وی درصدد اطمینان حاصل کردن از ادامه روند افزایش حجم تقاضا برای قطعات ساخت هند پس از روند صعودی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در ظرفیت‌های تولید جدید و پس از کمرنگ شدن هیاهوی نمایشگاه هوایی پاریس است.

منبع: فلزات

ارسال نظر