|

مشکلات فراوان فرودگاه اشرفی کرمانشاه

مشکلات فراوان فرودگاه اشرفی کرمانشاه

هرروز قسمت جدیدی از چالش‌های فرودگاه اشرفی کرمانشاه رونمایی می‌شود و این بار هم نوبت حذف به پروازهای به مقصد کیش و مشهد رسید.

ماه‌ها است که مردم کرمانشاه در برابر مشکلات یکی پس از دیگری فرودگاه اشرفی اصفهانی این استان صبوری می‌کردند و یک تنه درد و رنج فلج‌شدن ناوگان هوایی را به جان خریده‌اند!

بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه پروژه‌ای از ده‌ها پروژه این خطه مرزی است که در بحبوحه مشکلات حمل و نقل ریلی و ناوگان اتوبوسی، قوز بالای قوز شده با این حال تنها و تنها از مسئولان امر وعده می‌شنویم و وعده.

در حال حاضر به بهانه‌عدم امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر تنها سفرهای هوایی به مقصد تهران و عسلویه آن هم با ظرفیتی بسیار کمتر از قبل انجام می‌شود و به تازگی شاهد حذف پروازهای مشهد و کیش هم بوده‌ایم.

اگرچه پروژه فرودگاه کرمانشاه مانند دیگر پروژه‌های برزمین‌مانده این شهر دستاویز تبلیغاتی خوبی برای نمایندگان مجلس شده اما مهم آن است که تاکنون با وجود منم منم‌های برخی از نمایندگان مردم کرمانشاه نه‌تنها این پروژه به نتیجه نرسیده بلکه اوضاع آن وخیم‌تر هم شده است.

پیشرفت ۲۹ درصدی پروژه فرودگاه کرمانشاه

مجتبی بیاتی اظهار داشت: به میزان یک هزار و ۲۰۰ متر از پروژه باند اول فرودگاه کرمانشاه آسفالت شده است.

مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه افزود: این پروژه همچنان در حال پیشرفت است تا زمانی که شرایط آب و هوایی امکان کار بر روی آن را به ما بدهد.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت این پروژه تاکنون حدود ۲۹ درصد است، گفت: در حال حاضر باند دوم فرودگاه کرمانشاه عملیاتی است و پروازهای تهران و عسلویه از آنجا انجام می‌گیرند.

بیاتی خاطرنشان کرد: پروازهای مشهد و کیش نیز با برطرف شدن مشکلات ناوگانی برخی از شرکت‌های هواپیمایی به زودی برقرار خواهند.

پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به کندی در حال پیشرفت است

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در جلسه با نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس پیگیری شده، موضوع فرودگاه کرمانشاه است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: بهسازی بخشی از باند اصلی فرودگاه در دولت قبلی به دلیل برخی از مسائل سیاسی به تعویق افتاد.

وی گفت: البته با روی کار آمدن دولت جدید کار بهسازی و بازسازی این باند به کندی در حال پیشرفت است که نمایندگان محترم با پیگیری‌های لازم و مذاکره با سازمان‌های ذی‌ربط در صدد برطرف کردن اشکالات موجود و سرعت بخشیدن به پیشرفت این پروژه هستند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال کار بهسازی این باند به پایان برسد و هواپیماهای غول‌پیکر نیز بتوانند در باند آن فرود آیند و تردد از آن صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان پروازهای کرمانشاه به شدت کاهش پیدا کرده و این مشکل موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: امیدواریم که وزارت راه و شهرسازی با تلاش مضاعف و تأمین اعتبار بتواند این باند را به سرعت به مدار استفاده بازگرداند.

کیفیت اجرای بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بررسی شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع کیفیت اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بررسی شود تا پس از صرف ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آن شکافی عمیق ایجاد نشود.

محمد رشیدی نیز در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در دولت روحانی با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شد اما اکنون به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در شرایط فعلی هم سرعت و کیفیت خوبی ندارد.

رشیدی گفت: موضوع کیفیت اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بررسی شود تا پس از صرف ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آن شکافی عمیق ایجاد نشود.

وی افزود: پیش از اجرای پروژه مذکور روزانه هفت تا هشت پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شد درحالی که اکنون شمار پروازهای هفتگی به کمتر از هفت مورد می‌رسد و در برخی روزها نیز پرواز نداریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود سه لایه پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا ۳۰ آبان تکمیل شود درحالی که اکنون کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

منبع: شبکه اطلاعاتی مرصاد

ارسال نظر