|

پذیرایی فرانسه از 117 میلیون گردشگر

پذیرایی فرانسه از 117 میلیون گردشگر

طبق داده‌های منتشر شده توسط صندوق بین‌المللی پول میزان گردشگری در سطح جهانی به ارقام دوره قبل از همه‌گیری کووید-19 بازگشته است.

گردشگران دوباره به دنبال سفر و گردش در مناطق دیدنی در جهان هستند.

تعریف صنعت گردشگری دشوار است، زیرا برخلاف سایر صنایع، یک محصول مشخص وجود ندارد. این صنایع بسیاری از جمله مسکن، حمل و نقل، جاذبه‌ها و غیره را در خود جای داده است.

در مفهوم وسیع آن، گردشگری زمانی تعریف می‌شود که افراد کمتر از یک سال متوالی به مکان‌هایی خارج از محیط معمول خود سفر کرده و به دلایل تفریحی، تجاری، بهداشتی یا دلایل دیگر در مکان‌های خارج از محیط معمولی اقامت می‌کنند.

گردشگری می‌تواند برای جامعه میزبان سودمند باشد زیرا امکانات مالی و انگیزه‌ای برای حفظ تاریخ‌های فرهنگی، مکان‌های میراث محلی و آداب و رسوم فراهم می‌کند. این علاقه به صنایع دستی محلی، فعالیت‌های سنتی، موسیقی و تاریخ شفاهی را برمی‌انگیزد.

بر اساس داده‌های به دست آمده از گزارش اقتصاد جهانی صندوق بین‌المللی پول (2023) گردشگری جهانی به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است.

 ورود ماهانه بازدیدکنندگان خارجی به مناطق مختلف که بر اساس سطوح دسامبر 2019 فهرست‌بندی شده‌اند در جدول زیر نمایش داده شده‌اند.

گردشگری جهانی به ایجاد شغل، تقویت اقتصاد محلی، کمک به توسعه زیرساخت‌های محلی کمک می‌کند و می‌تواند به حفظ محیط زیست طبیعی و دارایی‌های فرهنگی و سنت‌ها و کاهش فقر و نابرابری یاری برساند.

رتبه‌بندی درآمد در بازار مسافرت و گردشگری توسط ایالات متحده با 175.43 میلیارد دلار پیشتاز است، در حالی که چین با 108.2 میلیارد دلار در رتبه بعدی قرار دارد.

OC_Global-Tourism

اروپا؛ محبوب‌ترین مقصد گردشگران

فرانسه با 117 میلیون گردشگر بین‌المللی پربازدیدترین کشور جهان است که به لطف تاریخ غنی و مکان‌های دیدنی نمادین آن است.

گردشگری جهانی که اولین صنعتی بود که تقریباً بلافاصله از قرنطینه‌های ضروری COVID-19 و بسته شدن مرزها رنج می‌برد، در یک سال و نیم گذشته روند بهبودی ثابتی داشته است.

در واقع، اروپا اولین منطقه‌ای بود که در ماه آوریل تا مه 2022 به سطح قبل از همه‌گیری بازگشت، در حالی که ایالات متحده در جولای همان سال تقریباً به مرز خود نزدیک شد.

در جداول زیر مقیاس نسبی ورود ماهانه بازدیدکنندگان خارجی به مناطق مختلف به تصویر کشیده شده که  که تا سطوح دسامبر 2019 نمایش داده شده است. در ارقام زیر 100 به این معنی است که تعداد ورودی‌های خارجی کمتر از دسامبر 2019 بوده است و بالعکس.

اقتصاد جهان

آمریکای لاتین همچنین در ژوئن 2022 و سپس دوباره در آوریل 2023 به سطح گردشگران قبل از همه‌گیری رسید.

یکی از استثناهای مهم برای بهبود، آسیا (به استثنای چین) است که تا آوریل 2023 در 90.8 درصد از سطح سال 2019 قرار داشت. کمبود گردشگران چینی - به دلیل دوره طولانی قرنطینه در چین برای COVID-19 - احتمالاً یک عامل اصلی بهبود کندتر گردشگری آسیاست.

اقتصاد جهان

افزایش سطح درآمد چین، این کشور را به بزرگترین منبع گردشگر در جهان تبدیل کرده است. به عنوان مثال، در سال 2019 (قبل از کووید)، چین با 255 میلیارد دلار در رتبه اول از نظر هزینه‌های گردشگری برون مرزی قرار گرفت.

کدام خطوط هوایی سهم بیشتری دارد؟

در نتیجه بازگشت سطح گردشگری به دوره قبل از کووید، صنعت هواپیمایی این مناطق نیز شاهد سود و زیان مرتبطی در ترافیک بوده است. خطوط هوایی اروپایی بیشترین سهم از ترافیک مسافری را داشتند و پس از آن ایالات متحده در سال 2022 قرار داشت. در همان زمان، هر چهار شرکت بزرگ هواپیمایی چین شاهد کاهش ترافیک بودند.

در همین حال، چشم‌انداز اقتصاد چین (دومین اقتصاد بزرگ جهان) در بهترین حالت نامشخص است و همین موضوع چشم‌انداز رشد جهانی را برای سال آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر