|

فروش چارتر بلیط هواپیما تخلف است

فروش چارتر بلیط هواپیما تخلف است

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش بلیط هواپیما به صورت چارتر در ایام تعطیلات نوروز تخلف است،گفت: کمیسیون عمران این موضوع را این هفته مورد بررسی قرار می دهد.

 عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا درمورد افزایش قیمت هواپیما، گفت: در کمیسیون عمران جلسه ای با مدیران شرکت های هواپیمایی کشور داشتیم که نگرانی هایشان در مورد پایین بودن نرخ بلیط مصوب را اعلام کردند. آنها اعلام کردند که با این نرخ ضرر می کنند. این شرکت ها اعلام کردند که برای بحث  سوخت شان به دولت بدهی دارند  و نمی توانند این بدهی را پرداخت کنند. 

وی اظهار کرد: در این جلسه تصمیم بر این شد که هیچ افزایش قیمتی برای بلیط هواپیما نداشته باشیم. چرا که به هر حال همین مطالباتی که به دولت دارند هنوز پرداخت نشده است و این یک ارزش افزوده برای دولت است. تا الان خیلی فشار بروی این شرکت ها برای پرداخت بدهی هایشان نبوده و تسهیلاتی که از طرف سازمان هواپیمایی در خود مجموعه ها و آشیانه فرودگاه ها به اینها داده می شود خیلی سختگیرانه نیست.

علیپور تصریح کرد: نباید با توجه به فشاری که روی مردم هست ما الان افزایش قیمت و نرخ بلیت هواپیما داشته باشیم و این افزایش قیمت های خودسرانه ها باید کنترل شود. 

وی، در مورد افزایش قیمت برخی پروازها بدون در نظر گرفتن قیمت مصوب،گفت: در شرایط های خاص همانند تعطیلات عید نوروز شرکت ها به هیچ عنوان نمی توانند فروش به صورت چارتر داشته باشند و این خلاف قانون است. اینها تخلفاتی است که سازمان هواپیمایی باید ورود کند. ما نیز در جلسات این هفته کمیسیون عمران فروش به صورت چارتر را به صورت جدی بررسی می کنیم و از شرکت ها و سازمان هواپیمایی توضیح می خواهیم.

 

منبع: برنا

ارسال نظر