|

صنعت هوانوردی کشور نیازمند دانایی محوری است

صنعت هوانوردی کشور نیازمند دانایی محوری است

کن نیوز|گفتگو دانایی محوری را می توان مهمترین مشخصه صنایع امروزی و چالش های ناشی از آن را می توان مهمترین چالش های مدیریتی به طور عام و مدیریت R&D به طور خاص دانست. دانایی محوری بدین معنی است که مهمترین فرایند درصنایع، اکنون فرایند تولید دانش است، لذا دیگر سازمانها و شرکتها یک ماشین منطقی برای تولید کالا تلقی نمی شوند، بلکه مجموعه ای هستند از افراد با ویژگی ها و مهارت های مختلف و مهم تر از همه مهارت یادگیری، که با تکیه به آن،به جستجو و بهره گیری از فرصت ها می پردازد. در این گونه نگاه ، با مفاهیم جدید سر و کار داریم، از جمله قابلیت فناوری که به معنی توانایی و ظرفیت برای تولید دانش کاربردی در کلیه سطوح و بخش ها است.

Alireza Saedi Bosmenji مهندس علی رضا ساعدی، مدیرعامل شرکت کامو تک پرواز در گفتگو با خبرنگار «شبکه هوانوردی کن نیوز» با بیان مطلب فوق، افزود: به بیان شیواتر، در دانایی محوری، یک مرحله از تخصص محوری عبور کرده ایم و براساس شرایط روز کشور که اخبار متعددی از قراردادهای خرید هواپیما و تجهیزات دریافت می کنیم، می بایست در حوزه نیروهای انسانی و مدیریتی نیز، همگام با شیوه های نوین جهانی پیش رویم. وی افزود: شرایط نوین جهانی، می طلبد تا متخصصان هوانوردی به سوی دانایی محوری و تولید اندیشه، ایده و اجرای آن پیش روند و مانند گذشته، تنها براساس اسلوب های سنتی رفتار نکنند. ساعدی در خصوص جایگاه صنعت هوانوردی کشورمان در موضوع تخصص محوری و دانش محوری اظهار کرد: صنعت هوانوردی کشور در سالهای اخیر، رشد خوبی داشته است و نمی توان هیچگاه در مقطعی، ایستاد و به رشد چشمگیر اشاره کرد، چرا که هوانوردی در ذات خود، فلسفه ای به نام رشد و توسعه روزافزون دارد و باید هر لحظه تنها به حرکت و رشد فکر کرد، اما در نگاه مدیریتی و یافتن نقاط ضعف، باید اشاره کنم که هوانوردی کشورمان علیرغم آنکه در مسیر رشد است، تخصص محوری را در سالهای اخیر شاهد بوده است و برای رسیدن به دانایی محوری، نیازمند تدوین دستورالعمل های مناسبی در حوزه آموزش پایه، جذب نیرو و آموزش در حال خدمت است.

مدیرعامل شرکت کامو تک پرواز در خصوص حضور مجموعه های تخصصی در صنعت هوانوردی کشور اظهار کرد: همانطور که اشاره کردم، تخصص محوری در هوانوردی جهان، پیشینه ای طولانی دارد و آنها در حال ورود به دنیای دانایی محوری هستند و هوانوردی کشورمان نیز در سالهای اخیر، تخصص محوری را به خوبی توانسته است درک کند.حضور مجموعه های تخصصی در حوزه مهندسی و تعمیرات، مشاوره طراحی و همچنین حضور شرکت های تخصصی در زمینه خرید و تامین تجهیزات و قطعات، نشاندهنده استقبال صنعت هوانوردی کشور از تخصص محوری است. ساعدی در خصوص جنبه مثبت تخصص محوری و حضور شرکت های تخصص محور در هوانوردی اظهار کرد: بزرگ ترین سود توجه به شرکت های تخصص محور و برون سپاری حوزه تخصصی، سود اقتصادی و مالی است.چرا که شرکتهای هواپیمایی از هزینه کردن در تمامی موارد مانند جذب نیرو، آموزش و به روز رسانی پرسنل، تجهیزات و سایر مسائل معاف می شوند و می توانند تمرکز کافی بر فعالیت های بازرگانی خود داشته باشند.از سوی دیگر، حضور مجموعه های تخصص محور، ضریب ریسک و خطا را در آن حوزه تخصصی کاهش می دهد و شرکت های خدمات دهنده و شرکت های هواپیمایی، با اطمینان بیشتری به فعالیت می پردازند. ساعدی، در پایان صحبت های خود، اظهار کرد: توجه به فرهنگ هوانوردی در کنار اهمیت به مقوله تخصص محوری، می تواند عاملی در جهت رشد و توسعه صنعت هوانوردی کشور محسوب شود و امیدوارم با همدلی و همیاری تمامی فعالان صنعت هوانوردی کشور به زودی محقق شود.

انتهای پیام/

-

-

ارسال نظر