|

سفارش جدید برای A220

سفارش 60 فروند A220 توسط ایرفرانس و KLM

سفارش 60 فروند A220 توسط ایرفرانس و KLM

شرکت‌های هواپیمایی حامل پرچم هلند و فرانسه که در سال‌های اخیر برای غلبه بر مشکلات به نوعی با هم ادغام شده‌اند، برای نوسازی ناوگان خود جدیدترین عضو خانواده‌های ایرباس را سفارش داده‌اند.

شرکت‌های ایر فرانس و KLM در جهت مدرن سازی ناوگان هواپیماهای خود سفارش 60 فروند ایرباس A220-300 را به ایرباس تسلیم کردند، این تصمیم با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده ایرباس مثل بازده بالا و کاهش مصرف سوخت آن به نسبت هواپیماهای تک راهرو دیگر گرفته شده است.

به نقل از بنجامین اسمیت مدیرعامل شرکت‌های ایر فرانس و KLM ویژگی‌های هواپیمای ایرباس A220 کمک شایانی در بهبود سیاست‌های این شرکت‌ها خواهد کرد، چراکه با توجه به هزینه‌های کم عملیاتی این هواپیما و همچنین کم بودن اثر مخرب آن بر محیط زیست دو فاکتور مهم از استراتژی این شرکت‌ها را بهبود می‌بخشد، همچنین با توجه به مسیرهای کوتاه داخل اروپا که این شرکت‌ها در آن پرواز دارند گزینه مناسبی می‌باشد.

گایلایوم فاوری مدیرعامل ایرباس هم در رابطه با تعریف و تمجیدهای بنجامین اسمیت عنوان کرد که باعث افتخار ایرباس است که شرکت‌های بزرگی چون ایر فرانس و KLM که از مشتریان قدیمی این شرکت هستند مجددا به استفاده از یکی از هواپیماهای ایرباس ترغیب شده‌اند.

او همچنین افزود که با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ در ساخت A220 و بازده بسیار بالای آن و همچنین اثر ناچیز آن بر محیط زیست در پی حمایت بیشتر از مشتریان خود هستیم.

ایرباس A220 هواپیمایی است که با هدف جابجایی 100 الی 150 مسافر (بسته به چیدمان صندلی‌ها و کلاس‌های پروازی) طراحی شده است، از ویژگی‌های آن می‌توان به مصرف سوخت ناچیز و کابین راحت برای مسافران اشاره کرد، در طراحی این هواپیما هنر آیرودینامیک، مواد پیشرفته و آخرین ورژن موتور پرت اند ویتنی PW1500G در کنار هم جمع شده‌اند تا مصرف سوخت را تا 20% به ازای هر صندلی کاهش دهند.

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم
منبع: ایرباس

ارسال نظر