|

هواپیما P-8

بویینگ اولین هواپیما P-8A را به نیروی هوایی سلطنتی انگلستان تحویل داد

بویینگ اولین هواپیما P-8A را به نیروی هوایی سلطنتی انگلستان تحویل داد

بویینگ، هفته پیش اولین فروند P-8A از 9 فروند را به نیروی هوایی سلطنتی انگلستان تحویل داد. انگلستان، هواپیما چند ماموریتی را از طریق فرایند فروش نظامی خارجی با نیرو دریایی به دست می‌آورد. P-8A جایگزین هواپیما بازنشسته انگلستان به نام Nimrod می‌شود.

در صحبت با شرکت‌کنندگان مراسم تحویل، Air Marshal Andrew Turner معاون فرمانده توانایی نیرو هوایی سلطنتی، از "چالش عمق" زیردریایی‌های دشمن، زیر سطح و در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی سخن گفت. او در ادامه اضافه کرد که P-8 کلید حل این چالش در سطوح زیر آب و آب‌های اقیانوس اطلس شمالی است و دشمنان هیچ‌ جایی برای پنهان شدن  ندارند. اقیانو‌س‌ها شفاف‌سازی می‌شوند و آن‌ها بر آن چیره خواهند شد. 

بویینگ طی مراسمی نظامی در مرکز تحویل نظامی بویینگ در تک‌ویلا واش در تاریخ ۲۹ اکتبر، هواپیما را رسما به نیروی دریایی ایالات متحده تحویل داد. هواپیما از تک‌ویلا به پایگاه نیرو هوایی ایالات متحده، جکسون‌ویل، جایی که رهبران نیروی هوایی هواپیما را به انگلستان بردند پرواز کرد. در JAX خدمه نیروی هوایی قبل از پرواز این هواپیما به انگلستان تا ژانویه ۲۰۲۰ روی این هواپیما کار می‌کنند. تمام این ۹ فروند P-8A در اسکاتلند مستقر می‌شوند.

به عنوان بخشی از یک برنامه مشترک نیروی دریایی ایالات متحده، خلبانان و نگهبانان نیروی هوایی سلطنتی انگلستان از سال ۲۰۱۲ در مرکز هوایی JAX مستقر شده‌اند. این توافق‌نامه به اعضا نیروی هوایی سلطنتی اجازه داده است تا جهت رساندن P-8A به انگلیس، خلبانان و نگهبانان بتوانند در مرکز هوایی NAVAL مهارت‌های لازم را کسب کنند. 

هواپیما P-8 یک جنگنده زیردریایی با برد بالا، هوشمند، نظارتی و ضد سطحی می‌باشد که قادر به انجام عملیات گسترده دریایی و ساحلی است.

 

نویسنده: نیلوفر محبی
منبع: بویینگ

ارسال نظر