|

تعطیلی دو فرودگاه در فرانسه به دلیل اعتصاب کارکنان

تعطیلی دو فرودگاه در فرانسه به دلیل اعتصاب کارکنان

بسیاری از سازمان‌های صنفی در خصوص اعتصاب کارکنان مرکز کنترل هوایی منطقه‌ای فرانسه که مسیر‌های هوایی را در فرانسه کنترل می‌کند، اخطار‌های قبلی صادر کرده اند.

شبکه فرانسوی "اروپا ۱" در خبری در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد به علت اعتصاب ماموران کنترل هوایی، ۳۰ درصد پرواز‌های روز دوشنبه به فرودگاه پاریس-اورلی و ۵۰ درصد پرواز‌ها به فرودگاه برست Brest لغو شدند.

به دلیل اعتراض اجتماعی ماموران کنترل هوایی، مدیریت عمومی هواپیمایی کشوری فرانسه روز پنجشنبه از شرکت‌های هواپیمایی خواست ۳۰ درصد پرواز‌های خود به فرودگاه پاریس-اورلی و ۵۰ درصد پرواز‌های خود به فرودگاه برست را لغو کنند و از مسافران دعوت کرد «کسانی که می‌توانند، سفر‌های خود را به تعویق بیندازند».

مدیریت عمومی هواپیمایی کشوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد برغم این تدابیر پیشگیرانه، اختلالات و تاخیر‌هایی در پرواز‌ها قابل پیش بینی است.

بسیاری از سازمان‌های صنفی در خصوص اعتصاب کارکنان مرکز کنترل هوایی منطقه‌ای فرانسه که مسیر‌های هوایی را در فرانسه کنترل می‌کند، اخطار‌های قبلی ارائه کرده اند.

مدیریت عمومی هواپیمایی کشوری فرانسه تصریح کرد اخطار‌های قبلی دیگری نیز به مراکز کنترل هوایی نزدیک پاریس-اورلی، لیون، لیل، برست، روان، پواتیه و سن-یان مربوط می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر