|

شما برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی چه پیشنهادی دارید؟

چندی پیش خبری در خصوص نجات جان ۱۴۰ سرنشین هواپیما توسط برج مراقبت فرودگاه شیراز جان را نجات داد.

 

 

- طبق گزارش دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیما بر اساس طرح خروجی پرواز روی بُردار ۲۸۰ درجه اقدام به افزایش ارتفاع می‌کند اما سیستم اتوپایلوت (خلبان خودکار) بوئینگ ۷۳۷ شرکت «ساها» بجای اینکه هواپیما را به سمت راست هدایت کند به درستی عمل نکرده و هواپیما به سمت چپ منحرف شده است و هواپیما در جهت ۲۲۳ درجه قرار می‌گیرد.

- پس از دریافت «هشدار موانع» استاد پرواز هدایت هواپیما را از کمک خلبان می‌گیرد و ابتدا سیستم اتوپایلوت را از مدار خارج می‌کند و سپس اقدام به اصلاح جهت پرواز می‌کند. در همین حین به دلیل ارتفاع پایین هواپیما به کوه‌های شیراز نزدیک می‌شود و سیستم هشدار فعال می‌شود.

-خلبان با افزایش قدرت موتورها و زاویه دماغه هواپیما و اعمال کجی نامتعارف به میزان ۴۵ درجه هواپیما را به سمت راست هدایت می‌کند.

«هنوز تیم بازرسی ساها در حال بررسی علت این حادثه است. برآورد اولیه نشان می‌دهد مشکل نقص فنی در قطعات مستهلک است».«سیستم اتوپایلوت بوئینگ ساها خراب بود

 

ارسال نظر