|

توربولانس موجب کشته شدن یک مسافر پرواز سنگاپوری شد

توربولانس موجب کشته شدن یک مسافر پرواز سنگاپوری شد

یک هواپیمای متعلق به خطوط هوایی سنگاپور که روز سه شنبه از لندن به هوا برخاسته بود به دلیل توربولانس شدید ناشی از چاله هوایی مجبور به فرود اضطراری در بانکوک شد.

به گزارش کن نیوز، یک نفر در پی این حادثه جان باخته است؛ رسانه‌های محلی نیز پی از فرود هواپیما از زخمی شدن چند نفر دیگر خبر دادند.

هواپیمایی سنگاپور مشخص نکرد که مصدومیت‌ها و نیز مرگ یکی از مسافران در چه زمانی رخ داده است.

با این حال، فردی از میان مسافران این پرواز به خبرگزاری رویترز گفت که تلاطم ناشی از تکان‌های شدید پس از قرار گرفتن هواپیما در چاله هوایی سبب شد تا افرادی که کمربند ایمنی نبسته بودند به سمت بالا پرت شوند و به شدت به محفظه های بالای سر صندلی‌ها برخورد کنند.

رسانه های تایلندی از دست کم ۳۰ مصدوم خبر در این حادثه خبر می‌دهند، این در حالیست که هواپیمایی سنگاپور هنوز تعداد مصدومان را مشخص نکرده است.

شرکت هواپیمایی سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ این شرکت با ۲۱۱ مسافر و ۱۸ خدمه از لندن عازم این کشور بوده و در مسیر به دلیل تلاطم شدید ناشی از چاله هوایی مجبور به فرود اضطراری در بانکوک شده است

طبق داده های وبسایت FlightRadar24، هواپیمای سنگاپوری پس از حدود ۱۱ ساعت پرواز پس از بلند شدن از فرودگاه لندن، در حالی که به تایلند نزدیک می شد، ظرف مدت پنج دقیقه به سرعت ۶ هزار پا کاهش ارتفاع داد.

یک مسئول فرودگاه بانکوک در گفتگو با رویترز، جان باختن یکی از مسافران این پرواز را تایید کرد اما نتوانست تعداد کل مصدومان را مشخص کند.

طبق مطالعه‌ای که سال ۲۰۲۱ توسط هیئت ملی ایمنی حمل و نقل سنگاپور انجام شد، صدمات ناشی از تلاطم در خطوط هوایی این کشور، شایع ترین نوع حوادث محسوب می‌شود.

شرکت هواپیمایی سنگاپور که به طور گسترده به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی پیشرو جهان شناخته می‌شود، طی سال‌های اخیر با هیچ حادثه عمده‌ای مواجه نشده است.

آخرین حادثه برای هواپیماهای این شرکت که منجر به تلفات شد به پروازی مربوط می‌شود که اکتبر سال ۲۰۰۰ از سنگاپور به لس‌آنجلس انجام شد.

این هواپیما که توقفی در تایپه داشت، پس از برخاستن از باندی اشتباه در فرودگاه بین‌المللی تایوان به تجهیزات ساختمانی مجاور برخورد کرد و سرنگون شد. به گزارش رویترز، در این سانحه ۸۳ نفر از ۱۷۹ سرنشین هواپیما کشته شدند.

 

منبع: یورونیوز

ارسال نظر