|

سازمان هواپیمایی قطر به سفارش ۲۰۰ هواپیما به بوئینگ و ایرباس نزدیک می‌شود

سازمان هواپیمایی قطر به سفارش ۲۰۰ هواپیما به بوئینگ و ایرباس نزدیک می‌شود

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سازمان هواپیمایی قطر در آستانه تصمیم گیری در مورد سفارش بزرگ هواپیماهای پهن پیکر از بوئینگ و ایرباس است.

 در این گزارش آمده است که این شرکت به دنبال سفارش حدود 200 هواپیما است و ترکیبی از مدل‌های ایرباس A350S و بوئینگ 777X را در نظر دارد و احتمالاً هم‌زمان با نمایشگاه هوایی Farnborough در بریتانیا در اواخر ماه آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

ایرباس اعلام کرد که همیشه در حال مذاکره با مشتریان در مورد نیازهای آنها است، اما هیچ جزئیاتی را فاش نکرد. در همین حال، زمانی که از بوئینگ خواسته شد در مورد این موضوع اظهارنظر کند، موضوع را به قطر ارجاع داد.

بلومبرگ در ماه مارس گزارش داد که سازمان هواپیمایی قطر در حال مذاکره اولیه با بوئینگ و ایرباس برای سفارش بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هواپیمای پهن پیکر برای توسعه و نوسازی ناوگان خود است.

سفارشی به این اندازه پس از خریدهای بزرگ توسط رقیب منطقه‌ای آن یعنی، سازمان هواپیمایی امارات انجام می‌شود که همچنین در تلاش است ناوگان خود را با اضافه کردن هواپیماهای بوئینگ 777X بیشتر توسعه دهد.

در همین حال، خطوط هوایی ریاض عربستان سعودی به دنبال تثبیت خود به عنوان یک قدرت جدید در خاورمیانه است که این امر بر خطوط هوایی کشوری مانند قطر فشار می‌آورد تا مسیر رشد خود را حفظ کند و ناوگان خود را به‌روز نگه دارد.

طبق داده‌های هر دو سازنده، سازمان هواپیمایی قطر در حال حاضر 74 سفارش معلق برای خرید هواپیمای بوئینگ 777X و 18 هواپیمای بزرگتر از نوع ایرباس A350-1000 دارد.

پس از یک نبرد حقوقی دردناک بر سر پوسته شدن رنگ هواپیمای ایرباس A350 این شرکت که این پرونده در اوایل سال 2023 حل و فصل شد، سفارش جدید ایرباس نشان دهنده فصل جدیدی در رابطه شرکت سازنده اروپایی با یکی از مهم ترین مشتریانش خواهد بود.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظر