|

فناوری عینک دید در شب در هوانوردی چیست؟

فناوری عینک دید در شب در هوانوردی چیست؟

فناوری عینک دید در شب (NVG) به خدمه هواپیما کمک می کند تا در شرایط کم نور نیز ببیند، چه در داخل کابین خلبان یا از نمای خارجی. NVG ها دید خلبان را در تاریکی برای حرکت ایمن در شب افزایش می دهند.

به گزارش کن نیوز؛ دو نوع فناوری دید در شب - بهبود تصویر و تصویربرداری حرارتی - وجود دارد. بهبود تصویر به طور گسترده ای در حمل و نقل هوایی استفاده می شود. عینک‌های دید در شب از فناوری بهبود تصویر برای جمع‌آوری و تقویت نور موجود استفاده می‌کنند و به خلبانان این امکان را می‌دهند که در تاریکی به وضوح ببینند.

sI6ZR0s7KnbipT3bc3mS (1)

تجهیزات دید در شب شامل تک چشمی یا دوربین دوچشمی است. با این حال، در هوانوردی، خلبانان معمولا از تجهیزات دوچشمی و کلاه ایمنی استفاده می کنند. این فناوری برای منابع نور کم نور مانند نور مهتاب خارجی و چراغ های ابزار داخل کابین به طور موثر کار می کند.

مزایای عینک دید در شب در هوانوردی

بهبود ایمنی، آگاهی از موقعیت بهتر و ناوبری پیشرفته از مزایای قابل توجه این فناوری است. NVG ها ایمنی عملیاتی را با تسهیل خدمه هواپیما برای داشتن دید داخلی و خارجی بهتر در شب بهبود می بخشند. از این رو، خلبانان می توانند از محیط اطراف خود، به ویژه در هنگام برخاستن، فرود، و پرواز در ارتفاع پایین، آگاهی بهتری داشته باشند.

تهیه و تنظیم : کن نیوز

منبع: aeroexplorer

ارسال نظر