|

دو برابر شدن تعداد سفرهای مسافری هوایی چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به ۲۰۲۲

دو برابر شدن تعداد سفرهای مسافری هوایی چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به ۲۰۲۲

بر اساس یک اطلاعیه آماری رسمی، بخش هوانوردی غیرنظامی چین یک احیای اساسی را در سال 2023 به ثبت رساند و سفرهای مسافری هوایی نسبت به سال 2023 بیش از دو برابر شد.

به گزارش کن نیوز؛ طبق اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت «سازمان هوانوردی غیرنظامی چین» منتشر شده، این کشور سال گذشته حدود 619.58 میلیون سفر مسافری هوایی را گزارش کرده که در مقایسه با سال 2022 یک جهش 146.1 درصدی را نشان می‌دهد.

حجم کل حمل و نقل محموله و پست این بخش در سال گذشته به 7.35 میلیون تن رسید که در مقایسه با سال 2022 حاکی از یک افزایش 21 درصدی است.

بر اساس اطلاعیه مذکور، چین در سال 2023، پنج هزار و 206 مسیر هوایی داخلی منظم داشت که 255 شهر یا منطقه سرزمین اصلی را به هم مرتبط می‌کرد. ایرلاین‌های بین‌المللی چین، این کشور را به 127 شهر در 57 کشور جهان متصل کردند.

گزارش مذکور می‌افزاید تا پایان سال گذشته میلادی، 259 فرودگاه حمل و نقل داخلی وجود داشت که در مقایسه با پایان 2022، پنج عدد افزایش داشته است. در این میان، 38 فرودگاه ظرفیت مسافری سالانه 10 میلیون یا بیشتر داشتند.

نهادهای هوانوردی غیرنظامی چین به افزایش تعداد پروازهای مسافری بین‌المللی به عنوان هدف اصلی امسال متعهدند و تلاششان در جهت احیای هر چه بیشتر مسافرت‌های هوایی بین‌المللی است.

چندین ایرلاین اخیرا مسیرهای بین‌المللی جدید را برای تسهیل مسافرت میان چین و دیگر کشورها راه اندازی کرده‌اند.

برای مثال، «ایر چاینا» در تاریخ 27 آوریل (8 اردیبهشت) خط پروازی «پکن-مادرید-سائوپائولو» را برقرار کرد و در عین حال «چاینا ساوثرن ایرلاینز» مسیر «شن‌جن-مکزیکوسیتی» را در تاریخ 11 مه (22 اردیبهشت) راه اندازی کرد.

علاوه بر این، «های‌نان ایرلاینز» قرار است مسیر «شن‌جن-بوداپست» و «چاینا ساوثرت ایرلاینز» نیز مسیر «گوانگجو-بوداپست» را به‌زودی راه اندازی کنند.

منبع: Persian.cri

ارسال نظر