|

اعتصاب کارگری در نیجریه صنعت هوایی این کشور را فلج کرد

اعتصاب کارگری در نیجریه صنعت هوایی این کشور را فلج کرد

اتحادیه های کارگری اصلی نیجریه در اعتراض به عدم توافق دولت بر سر حداقل دستمزد جدید، شبکه برق ملی نیجریه را تعطیل کرده و پروازها را در سراسر کشور فلج کرد.

به گزارش کن نیوز؛ این چهارمین اعتصاب از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور این کشور "بولا تینوبو"، در سال گذشته است که توسط کنگره کارگری نیجریه و کنگره اتحادیه های کارگری، دو تا از بزرگترین کنوانسیون های اتحادیه کارگری در این کشور سازماندهی شده است.

در همین رابطه، شرکت حمل و نقل نیجریه اعلام کرد "اعضای این اتحادیه، کارگران این حوزه را از اتاق های کنترل برق دور نگه داشته وحداقل 6 پست اصلی آن را تعطیل کردند که در نهایت منجر به خاموش شدن شبکه ملی شد".

شرکت هواپیمایی نیجریه "ایبوم ایر" نیز خبر داد که پروازهای خود را تا اطلاع ثانوی به دلیل اعتصاب به حالت تعلیق در می آورد، این در حالی است که شرکت "یونایتد نیجریه" اعلام کرده که فرودگاه های سراسر کشور بسته شده و کارگران اعتصاب کننده اجازه انجام هیچ یک از پروازهای این شرکت را نمی دهند".

اتحادیه های برق وهواپیمایی نیجریه در بیانیه ای اعلام کردند که "به اعضا خود دستور داده اند تا خدمات خود را همزمان با اعتصاب علنی؛ لغو کنند.

کنوانسیون ملی کار در نیجریه نیز با انتشار توئیتی در پلتفرم "X"، نوشت: "ما هم راستا با اعتصاب کارگری، خواستار حقوق معیشتی مکفی هستیم".

"کنگره بین المللی اتحادیه کارگری و کنوانسیون اتحادیه های کارگری در نیجریه، نمایندگی صدها هزار کارگر دولتی در بخش های کلیدی بر عهده دارند.

این اتحادیه ها خواهان افزایش حداقل دستمزد ماهانه 30000 نایرا (20 دلار) به حدود500000 نایرا (336 دلار) هستند ودولت 60000 نایرا (40 دلار) پیشنهاد داده است.

محمد ادریس، وزیر اطلاع رسانی نیجریه در این باره توضیح داد که تقاضای اتحادیه ها، صورتحساب دستمزد دولت را 9.5 تریلیون نایرا (6.3 میلیارد دلار) افزایش می دهد که این امر منجر به "بی ثباتی اقتصادی" می شود.

"تینوبو" رئیس جمهور نیجریه، از زمان روی کار آمدن خود، اصلاحاتی را در این کشور آغاز کرده است که موجب تحریک تورم گشته وآن را به بالاترین سطح در تقریبا 30 سال گذشته رسانده و در پی آن بحران هزینه زندگی را در پرجمعیت ترین کشور آفریقا تشدید کرده است.

در پایان گفته می شود پس از شکست مذاکرات در مورد حداقل دستمزد جدید، اتحادیه ها ی کارگری از جمعه گذشته اعلام کرده اند که به اعتصابات خود همچنان وبدون تعیین زمان ادامه خواهد داد.

با این حال شرکت هواپیمایی نیجریه ای گفته است که تلاش هایی برای بازیابی و تثبیت شبکه سراسری دولتی انجام می دهند، اما اتحادیه ها مانع از انجام آن می شوند.

منبع: fa.alalam.

ارسال نظر