|

فرودگاه‌های ژاپن با بحران کمبود سوخت مواجه شدند

فرودگاه‌های ژاپن با بحران کمبود سوخت مواجه شدند

فرودگاه‌های سراسر ژاپن در آستانه موج گردشگری با بحران کمبود سوخت و علاوه بر آن نبود نیروی کار انسانی در بخش تامین سوخت، مواجه شده‌اند.

به گزارش کن نیوز؛ کمبود سوخت در روز یکشنبه باعث بروز مشکل در شماری از پروازهای بین‌المللی و خطوط جدید پروازی شده است.

بر اساس این گزارش، افزایش درخواست پروازها به علت موج گردشگری، سطح درخواست سوخت هواپیماها را به بیش از ذخایر موجود در پالایشگاه‌های ژاپن افزایش داده و این چالش با کمبود نیرو در پالایشگاه‌ها همزمان شده است.

به گفته مقام‌های دولتی در استان هیروشیما واقع در جنوب غربی ژاپن، یک شرکت هواپیمایی خارجی به دلیل عرضه ناکافی سوخت، مجبور شد برنامه‌ افزایش پروازهای آسیایی خود را به فرودگاه بین المللی هیروشیما تغییر دهد.

بر اساس این گزارش فرودگاه‌های جدید چیتوز، آساهیکاوا و اوبیهیرو واقع در هوکایدو که قصد افزایش پروازهای خود را دارند، با مشکلات کمبود سوخت دست به گریبان هستند.

در همین ارتباط «انجمن ملی فرمانداران» در ژاپن قصد دارد تا درخواستی به دولت ارایه دهد تا اقداماتی برای حل مشکل فرودگاه های واقع در مناطق «کانسائی» (Kansai)، «شیکاکو» (Shikoku) و «کیوشا» (Kyushu) که با مشکل کمبود سوخت روبرو هستند، انجام دهد.

بر اساس این گزارش، عمده فروشان نفت در ژاپن به صورت قراردادی سوخت تصفیه شده از نفت خام را به هواپیماهای مسافربری عرضه می کنند که با توجه به کاهش میان مدت تا بلند مدت تقاضای سوخت، قادر نیستند به طور ناگهانی تولید را افزایش دهند.

بحران سوخت حاکم بر فرودگاه های سراسر ژاپن، این کشور را با خطر لطمه دیدن صنعت مهم گردشگری ژاپن که از ابتدای تابستان اوج آن خواهد بود، مواجه کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر