|

اعزام بالگردها برای خاموش کردن آتش جنگل‌های گیلانغرب

اعزام بالگردها برای خاموش کردن آتش جنگل‌های گیلانغرب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر در مراتع و جنگل‌های دو منطقه «گلین بان‌سیران» و «چله قمرالی» شهرستان گیلانغرب بر اثر رعدوبرق‌های اخیر، آتش‌سوزی سنگینی داریم.

به گزارش کن نیوز؛ افشین یگانه امروز _ چهارشنبه بیست و سوم خرداد _ در جمع خبرنگاران در مورد حریق‌های اخیر در شهرستان گیلان‌غرب، اظهار کرد: از ۱۰ روز پیش در بیش از ۲۰ نقطه از مزارع و پس‌چرا مزارع کشاورزی این شهرستان آتش‌سوزی اتفاق افتاده که با همکاری مردم، نهادهای و ادارات مسؤول دولتی در مدت زمان کوتاهی مهار شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش جهاد کشاورزی شهرستان، بر اثر رعدوبرق‌های اتفاق افتاده طی دو سه روز گذشته، ۲۸.۵ هکتار از اراضی محصول گندم و جو این شهرستان طعمه حریق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به آتش‌سوزی سنگین حال حاضر در مراتع و جنگل‌های دو منطقه «گلین بان‌سیران» و «چله قمرالی» شهرستان گیلانغرب، خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی که بر اثر رعد و برق‌های اخیر اتفاق افتاده، چندین‌بار با همکاری نیروهای مردمی، هلال‌احمر، محیط زیست، منابع طبیعی و سپاه اطفا شده، ولی به واسطه شرایط جوی و توپوگرافی منطقه و وزش بادهای شدید، حریق مجدد از امروز صبح شعله‌ور شده است.

یگانه با بیان اینکه امروز یک بالگرد برای هلی‌برد نیروها در منطقه به پرواز در آمده است، گفت: تا ساعتی دیگر نیروها با تجهیزات و امکانات توسط این بالگرد به ارتفاعات منتقل خواهند شد تا پس از اطفای حریق به مدت ۴۸ ساعت در راستای کنترل و مدیریت بهتر موضوع به عنوان دیده‌بان مستقر شوند و در صورت شعله‌ور شدن مجدد سریعاً اقدامات اطفای حریق صورت گیرد.

وی از تدارک اقدامات لازم برای اعزام یک بالگرد آبپاش به منطقه خبر داد و گفت: تلاش‌های برای مهار کل حریق ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از هم‌استانی‌ها خواست که به اخبار ضد و نقیضی که از منابع غیررسمی منتشر می‌شود توجه نکنند و اخبار مربوطه را از طریق صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و همچنین خبرگزاری‌های رسمی پیگیر کنند.

منبع: ایمنا

ارسال نظر