|

هوش مصنوعی به کمک امنیت پرواز می‌آید

هوش مصنوعی به کمک امنیت پرواز می‌آید

کمبود نیرو، تکنولوژی‌های جدید و خطرات نوظهور، اداره هوانوردی فدرال (FAA) را به سمت هوش مصنوعی برای ارتقای ایمنی پرواز سوق می‌دهد.

به گزارش کن نیوز؛ اداره هوانوردی فدرال (FAA) در تلاش برای مقابله با کمبود نیروی کار، پیشرفت‌های سریع فناوری و افزایش خطرات امنیتی، از هوش مصنوعی برای ارتقای ایمنی پرواز می‌خواهد کمک بگیرد. این آژانس اخیراً با انتشار فراخوانی برای ارائه اطلاعات (RFI) منتشر از متخصصان صنعت هوش مصنوعی دعوت کرده است تا ایده‌های خود را برای استفاده از این فناوری نوظهور در جهت افزایش ایمنی پرواز ارائه دهند.

طرح FAA به دنبال «سیستم جدید تجزیه و تحلیل ایمنی» است، که از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل سریع اطلاعات از منابع مختلف داده‌ای موجود و جدید، ارائه دیدگاهی جامع از عواملی که باعث وقوع حوادث ایمنی می‌شوند، کمک به پیش‌بینی و جلوگیری از موقعیت‌های پرخطر استفاده می‌شود.

با وجود تمایل به استفاده از هوش مصنوعی، این طرح با چالش‌هایی نیز روبرو است از جمله ادغام سیستم‌های جدید با زیرساخت‌های داده‌های قدیمی که برخی از آنها به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد.

هوش مصنوعی تحولی در ایمنی هوانوردی

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت هوانوردی پتانسیل ایجاد تحولات چشمگیری در زمینه ایمنی را دارد. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها از منابع مختلف، می‌توانند الگوهایی را شناسایی کنند که ممکن است از چشم انسان پنهان بماند. این امر می‌تواند به پیش‌گیری از حوادث و خطرات قبل از وقوع آنها کمک کند.

هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است که پتانسیل ارتقای قابل توجه ایمنی هوانوردی را دارد. با رویکردی مدبرانه و مشارکتی، FAA می‌تواند از این فناوری برای ایجاد آسمانی امن‌تر برای همه استفاده کند.

منبع:avweb

ترجمه: فائزه امین پویا

ارسال نظر