|

بوئینگ به کلاهبرداری مجرمانه مرتبط با سقوط ۷۳۷ مکس اعتراف کرد

بوئینگ به کلاهبرداری مجرمانه مرتبط با سقوط ۷۳۷ مکس اعتراف کرد

بوئینگ اتهام کلاهبرداری مجرمانه مرتبط با سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس را پذیرفت و در توافقی با وزارت دادگستری ایالات متحده، ۲۴۳.۶ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.

به گزارش کن نیوز؛ این اعتراف پس از آن صورت گرفت که دادستان‌های ایالات متحده در ماه مه ادعا کردند بوئینگ توافق تعویق تعقیب قضایی سال ۲۰۲۱ را نقض کرده است. توافق قبلی شامل جریمه ۲.۵ میلیارد دلاری و تعهد به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در صندوق قربانیان بود.

سقوط‌های ۷۳۷ مکس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، که در مجموع ۳۴۶ کشته برجای گذاشت که به دلیل نقص در سیستم کنترل پرواز هواپیما موسوم به MCAS رخ داد.

توافق جدید شامل یک ناظر مستقل برای نظارت بر انطباق بوئینگ با قوانین به مدت سه سال است. بوئینگ همچنین متعهد شده است که ۴۵۵ میلیون دلار دیگر در برنامه‌های انطباق و ایمنی سرمایه‌گذاری کند و با خانواده‌های قربانیان ملاقات کند.

این اعتراف به منزله مجرم شناخته شدن بوئینگ است و می‌تواند توانایی این شرکت را برای فروش محصولات به دولت ایالات متحده دشوار کند.

بوئینگ در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که به توافق اصولی بر سر شرایط قطعنامه با وزارت دادگستری، مشروط به حفظ و تأیید شرایط خاص رسیده‌ایم».

گفتنی است بر اساس قوانین موجود این توافق باید توسط یک قاضی فدرال تأیید شود.

منبع: cnbc

ترجمه:فائزه امین پویا

 

ارسال نظر

 
  • رهام تاشی
    پاسخ

    کاش دادگستری آمریکا پیگیر فوت های مشکوک کارشناسان بوئینگ که مرتبط با افشاگری‌های استفاده قطعات ناقص در خط تولید هواپیماهای جدید و نو بودند نیز بشود