|

نقص در نرم‌افزار امنیتی، پروازها را در بزرگترین فرودگاه‎‌های اروپا زمینگیر کرد!

نقص در نرم‌افزار امنیتی، پروازها را در بزرگترین فرودگاه‎‌های اروپا زمینگیر کرد!

به‌روزرسانی نرم‌افزار امنیتی CrowdStrike، مسئول قطعی گسترده فناوری اطلاعات در روز جمعه بود که فرودگاه‌ها و خطوط هوایی را در سراسر جهان مختل کرد. این اختلال، هشدار دیگری در مورد خطرات امنیتی مرتبط با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است و ضرورت داشتن برنامه‌های جایگزین مناسب را برای مقابله با چنین حوادثی برجسته می‌کند.

به گزارش کن نیوز؛ این اختلال که به گفته رسانه‌ها ناشی از به‌روزرسانی نرم‌افزار امنیتی CrowdStrike بود که بر کسب‌وکارهایی در کشورهایی مانند استرالیا، اسپانیا، آلمان و انگلستان تأثیر گذاشت.

 مسافران در فرودگاه‌های سراسر اروپا و استرالیا با تاخیر و لغو پرواز روبرو شدند. فرودگاه سیدنی از "نقص فنی جهانی" خبر داد که بر عملیات آن تاثیر گذاشته است. فرودگاه براندنبورگ برلین نیز با "مشکل فنی" مواجه بود که منجر به تاخیر در بازرسی مسافران شد. Aena، اپراتور فرودگاه‌های اسپانیا، از "حادثه" در سیستم IT خود خبر داد و گفت که عملیات به صورت دستی انجام می‌شود.

 رایان ایر مشکل را به "مسئله فناوری اطلاعات شخص ثالث" نسبت داد که بر همه خطوط هوایی فعال در سراسر شبکه آن تأثیر گذاشته است.

 گروه بورس لندن اعلام کرد که در حال بررسی مشکل "مشکل فنی جهانی شخص ثالث" است که بر انتشار اخبار در سرویس خبری آن تاثیر گذاشته است.

برخی از مشتریان سرویس ابری Azure مایکروسافت با مشکلاتی روبرو شدند. این شرکت در ابتدا گفت که علت مشکل "حمله سایبری" نیست،  اما بعداً به "مشکل فنی"  تغییر کرد.  برخی از کاربران همچنین در دسترسی به مجموعه ۳۶۵ مایکروسافت، از جمله Teams، با مشکل مواجه شدند. مایکروسافت در حال تلاش برای حل این مشکل است، اما کاربران ممکن است تا زمان حل مشکل با "تسکین تدریجی" روبرو شوند.

 این قطعی گسترده، بر فعالیت‌های مختلف در سراسر جهان تأثیر منفی گذاشته و نشان‌دهنده وابستگی فزاینده به سیستم‌های فناوری اطلاعات در دنیای امروز است.

منبع: ft.com

ترجمه: فائزه امین پویا

 

ارسال نظر