|

پرواز کارگو در فرودگاه شهرکرد راه اندازی می شود

پرواز کارگو در فرودگاه شهرکرد راه اندازی می شود

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی پرواز کارگو در استان زمینه صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور را فراهم می کند.

به گزارش کن نیوز؛ فضل الله رحمتی در جمع خبرنگاران چهارحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در زمینه صادرات محصولات تولیدی استان به ویژه محصولات غذایی به خارج از کشور بعد مسافت و نبود ترمینال بار هوایی بود که به همت مدیران فرودگاه شهرکرد و مسئولان مرتفع شد.

وی افزود: راه اندازی بخش کارگو فرصت مناسبی برای ارسال و صادرات کالا به کشورهایی همچون کویت، حوزه ی خلیج فارس، عراق و... است.

رحمتی با بیان اینکه پیش از این محموله های صادراتی از طریق راه های زمینی به خارج از کشور ارسال می شد، گفت: گاهی یک ماه زمان انتقال یک محموله به کشور مقصد از راه‌های زمینی بود که کیفیت محصولات را از بین می برد و کشورهای هدف صادراتی از چرخه مشتریان ایران حذف می شد.

وی تصریح کرد: به طور حتم انجام پروازهای کارگو این فرصت را برای صادرکنندگان فراهم می کند که بتوانند محصولاتشان را از این طریق سریعتر، سالم تر و سهل تر صادر کنند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در حال حاضر با فعال شدن بخش باری فرودگاه شهرکرد فرصت صاردات کالاها از شهرهای مختلف استان و از طریق این فرودگاه با صرف هزینه ی کمتر نسبت به صادرات آنها از دیگر نقاط مانند تهران، اصفهان و یا شیراز مهیا شده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر