|

ابراز امیدواری مسئولان عراقی برای بهره‌برداری از فرودگاه کربلا تا اربعین

ابراز امیدواری مسئولان عراقی برای بهره‌برداری از فرودگاه کربلا تا اربعین

نخست‌وزیر عراق از زیرساخت‌ها و امکانات فرودگاه بین‌المللی کربلا بازدید و ابراز امیدواری کرد این فرودگاه در روزهای زیارت اربعین سال آتی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش کن نیوز؛ هواپیمای حامل «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی کربلا که در دست احداث است، به زمین نشست.

السودانی و هیات همراه به محض ورود به فرودگاه نشستی با حضور وزیر کشور عراق، استاندار کربلا، دبیرکل آستان مقدس حسینی (ع) و جمعی از مشاوران و مدیرکل‌ها و مسوولان پروژه و شرکت پیمانکار برگزار کردند.

نخست‌وزیر عراق ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای این پروژه، از تلاش‌های وزارتخانه‌های مربوطه، آستان مقدس حسینی و استانداری کربلا در پیشبرد این پروژه راهبردی تقدیر کرد و فرودگاه کربلا را یکی از «نماهای بین‌المللی مهم و درخشان عراق و دروازه‌ای برای استقبال از زائران از سراسر جهان» دانست.

السودانی ضمن بازدید از زیرساخت‌ها، بخش‌ها و امکانات فرودگاه بین‌المللی کربلا، گزارش مشروحی از روند کار را که به مراحل پیشرفته‌ای رسیده، دریافت کرده و ابراز امیدواری کرد که فرودگاه کربلا در زیارت اربعین آتی به بهره‌برداری برسد.

Screenshot_20240815-161943_Telegram

Screenshot_20240815-161946_Telegram

نخست‌وزیر عراق ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در ارائه بهترین شیوه برای مدیرت فرودگاه و راه‌اندازی آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی حمل و نقل هوایی، دستور داد نشست‌های دوره‌ای هر 2 ماه برای پیگیری روند پیشرفت کار در فرودگاه کربلا و نیز در فرودگاه‌های بین‌المللی ناصریه و موصل برگزار شود.

کابینه عراق اوایل ماه جاری میلادی سازوکار اجرای پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری فرودگاه بین‌المللی کربلا با ظرفیت پذیرش سالانه ۲۰ میلیون مسافر را ارائه و اعلام کرد که ۷۸ درصد پروژه اجرا شده و کار احداث باند اصلی و باندهای پشتیبانی رو به اتمام است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر