|

اجساد دو خلبان ارتش فرانسه پیدا شد

اجساد دو خلبان ارتش فرانسه پیدا شد

اجساد دو خلبان نیروی هوایی ارتش فرانسه که روز گذشته در اثر برخورد دو هواپیمای شکاری رافال با یکدیگر و سقوط آنها ناپدید شده بودند پیدا شد.

به گزارش کن نیوز؛ ظهر روز گذشته چهارشنبه در جریان یک پرواز آزمایشی در آسمان منطقه مورت و موزل در شمال شرقی فرانسه دو هواپیمای پیشرفته رافال با سه سرنشین با یکدیگر برخورد و سقوط کردند که در اثر این حادثه نادر یکی از خلبانان پیش از برخورد به زمین ریجکت کرده و نجات یافت، اما دو خلبان دیگر ناپدید شدند.

پس از جستجوی ده‌ها نیروی ارتش و ژاندارمری و گروه‌های امداد و نجات در نهایت اواخر شب اجساد دو خلبان هواپیمای دیگر در منطقه جنگلی مورت و موزل یافت شد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در صفحه شخصی اش نوشت: ما از مرگ کاپیتان سباستین مابیره و ستوان ماتیِس لورنز در جریان یک سانحه هوایی در حین ماموریت آموزشی رافال متاسفیم.

وی ادامه داد: مردم فرانسه در این مصیبت با خانواده خلبانان کشته شده و همکارانشان در پایگاه هوایی ۱۱۳ سن دیزیه شریک هستند.

به گفته نیروی هوایی ارتش فرانسه تحقیقات امنیتی و قضایی درباره علت این سانحه هوایی و برخورد دو هواپیمای پیشرفته شکاری بمب افکن رافال در جریان است.

 

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر