|

پیشنهاد حزب کارگر انگلیس برای جایگزینی سفرهای ریلی به جای سفرهای هوایی

پیشنهاد حزب کارگر انگلیس برای جایگزینی سفرهای ریلی به جای سفرهای هوایی

داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از سفرهایی که سال گذشته از فرودگاه لندن سیتی انجام شده است، را می‌توان با قطار در مدت زمان کمتر از شش ساعت طی کرد.

به گزارش کن نیوز؛ داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از سفرهایی که سال گذشته از فرودگاه «لندن سیتی» انجام شده است، را می‌توان با قطار در مدت زمان کمتر از شش ساعت طی کرد.

دولت مستقر در انگلیس در حال آماده‌سازی تصمیم نهایی در مورد درخواست این فرودگاه برای افزایش قابل توجه تعداد مسافران است. این فرودگاه می‌خواهد با افزایش پروازهای آخر هفته و صبح زود، ظرفیت خود را از ۶.۵ میلیون به ۹ میلیون مسافر در سال افزایش دهد.

تحلیل بنیاد اقتصاد جدید (NEF) و سازمان خیریه محیط زیستی پاسیبل نشان داد که مقاصد پروازهای این فرودگاه عمدتا در قاره اروپا بوده و به راحتی با قطار قابل دسترسی هستند.

این تحلیل نشان داد که ۴۳.۷ درصد از مقاصد این فرودگاه را می‌توان در کمتر از پنج ساعت، ۵۴.۱ درصد در کمتر از شش ساعت و ۶۶.۲ درصد در کمتر از هشت ساعت با قطار رسید.

محبوب‌ترین مسیرها از جمله آمستردام که ۱۵ درصد پروازهای این فرودگاه را در سال ۲۰۲۳ تشکیل می‌داد و ادینبورگ که ۱۰ درصد پروازها را تشکیل می‌داد، را می‌توان به سرعت با قطار طی کرد: آمستردام چهار ساعت و ادینبورگ چهار ساعت و بیست دقیقه.

بسیاری از فرودگاه‌های انگلیس به دنبال گسترش هستند. گاتویک، هیترو، لوتون و استنستد همگی در تلاش برای افزایش ظرفیت مسافر از طریق ساخت باندهای جدید یا توسعه ترمینال‌ها هستند.

حزب کارگر تاکنون موضع نرمی اتخاذ کرده و رویکردی معتدلی نسبت به ساخت باند جدید پیشنهادی هیترو نشان داده است.

یک تحلیل نشان می‌دهد که تخمین زده می‌شود ۴۳ درصد از صندلی‌ها توسط مسافرانی اشغال شده است که حداقل هر دو ماه یک بار پرواز کرده‌اند، به این معنی که آن‌ها شش یا بیشتر سفر رفت و برگشت در سال داشته‌اند و درآمد متوسط خانوار مسافران تفریحی در این فرودگاه حدود ۳۴ درصد بالاتر از متوسط مسافر هوایی بریتانیا بوده است.

کمیته تغییرات آب و هوایی توصیه کرده است که اگر کشور قصد دارد به هدف قانونی خود مبنی بر صفر خالص انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ دست یابد، نباید هیچ گسترش خالص فرودگاهی در بریتانیا وجود داشته باشد.

این فرودگاه متعلق به صندوق ثروت ملی کویت، سازمان سرمایه‌گذاری کویت، و گروهی از صندوق‌های بازنشستگی کانادایی است.

 سخنگوی فرودگاه لندن سیتی در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره طرح توسعه این فرودگاه، اعلام کرد که این طرح شامل افزایش تعداد پروازهای سالانه، ساخت زیرساخت جدید و اجازه پرواز به هواپیماهای قدیمی نخواهد بود.

به گفته این سخنگو، تنها هواپیماهای نسل جدید، تمیزتر و بی‌صداتر مجاز به پرواز در دوره‌های زمانی مشخص خواهند بود. همچنین، این طرح بیش از دو هزار شغل ایجاد کرده و بیش از ۷۰۰ میلیون پوند به اقتصاد لندن کمک خواهد کرد.

این در حالی است که گروه‌های محیط زیستی و برخی منتقدان با این طرح مخالفت کرده و آن را عامل افزایش آلودگی و ترافیک هوایی می‌دانند.

لازم به ذکر است که فرودگاه لندن سیتی در تلاش است با ارائه آمار و ارقام درباره مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی طرح توسعه خود، نظر افکار عمومی را به خود جلب کند.

منبع:theguardian

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر