|

۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز بخش هندلینگ فرودگاه همدان نیاز است

۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز بخش هندلینگ فرودگاه همدان نیاز است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: فرودگاه همدان زیرساخت‌های عملیاتی مناسبی دارد اما در بخش هندلینگ، ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه برخی از تجهیزات نیازمند است.

به گزارش کن نیوز؛ سید مجتبی حسینی روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: فرودگاه همدان از نظر زیرساخت‌های عملیاتی بی نقص است اما از نظر هندلینگ در بخش هندلینگ شامل استارتر، ژنراتور برق زمینی، تهویه هوا، بالابر ویلچر، پلکان، ذخیره ساز آب آشامیدنی، تسمه نقاله و ماشین یخ زدایی به طور تقریبی فاقد تجهیزات است.

این مسوول گفت: تهیه تجهیزات هندلینگ فرودگاه بر عهده بخش خصوصی است و با توجه به قیمت بالای آن و تعداد پرواز کم، سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد.

وی اظهار کرد: برای انجام پروازهای حج تمتع این تجهیزات به طور موقت از فرودگاه کرمانشاه تامین شد و برای پروازهای نجف نیز با کمترین امکانات و گاهی گرفتن تجهیزات امانی، خدمات لازم ارائه می‌شود.

حسینی تصریح کرد: هم‌اینک اصلی‌ترین مشکل فرودگاه همدان تجهیزات هندلینگ محسوب می‌شود و تداوم پروازهای فرودگاه در گرو تامین اعتبار مالی و خریداری تجهیزات هندلینگ است.

وی ادامه داد: با این وجود با پیگیری‌های استاندار، نمایندگان استان در مجلس و همدلی مسوولان استان، پروازهای نجف برقرار و با توجه به بررسی همه زوایا، هفته‌ای یک پرواز رفت و برگشت برای استان در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: با تامین و تکمیل تجهیزات هندلینگ و انجام توافقات با شرکت ایرلاین، پس از اربعین حسینی پروازهای مسیر دوسویه همدان-مشهد برقرار خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر