|

فرودگاه لندن سیتی چراغ سبز گرفت، اما منتقدان محیط‌زیست نگرانند

فرودگاه لندن سیتی چراغ سبز گرفت، اما منتقدان محیط‌زیست نگرانند

دولت انگلیس به درخواست فرودگاه لندن سیتی برای افزایش ظرفیت مسافر از ۶.۵ میلیون به ۹ میلیون نفر در سال چراغ سبز نشان داد. این تصمیم با اعتراض شدید فعالان محیط‌زیست روبرو شده است.

به گزارش کن نیوز؛ فرودگاه لندن سیتی قصد دارد با افزایش پروازهای آخر هفته و صبح زود، ظرفیت خود را افزایش دهد. اما مخالفان این طرح می‌گویند آلودگی هوا و صدا برای ساکنان اطراف فرودگاه افزایش خواهد یافت و همچنین احتمال افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای وجود دارد.

دولت انگلیس مدعی است که افزایش پروازها آلودگی صوتی قابل توجهی ایجاد نخواهد کرد و افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی را پاسخ می‌دهد. همچنین این تصمیم با سیاست‌های ملی در زمینه تغییرات آب و هوایی همسو است. با این حال، دولت درخواست فرودگاه برای تمدید ساعات پرواز روزهای شنبه تا ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر را رد کرد.

تحلیل‌ها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از سفرهای انجام شده از این فرودگاه در سال گذشته را می‌توان در عرض ۶ ساعت با قطار انجام داد. کمیته تغییرات آب و هوایی توصیه کرده است که اگر بریتانیا می‌خواهد به هدف صفر خالص انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ برسد، نباید هیچ گونه توسعه فرودگاهی در این کشور صورت گیرد.

فعالان محیط‌زیست از این تصمیم دولت انتقاد شدید کرده و می‌گویند که این تصمیم منافع استفاده‌کنندگان از جت‌های خصوصی را بر آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی ترجیح داده است. آن‌ها همچنین دولت را به نادیده گرفتن توصیه‌های علمی درباره محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای متهم کرده‌اند.

فرودگاه لندن سیتی ضمن استقبال از افزایش ظرفیت مسافران، از رد درخواست تمدید ساعات پرواز روزهای شنبه ابراز نارضایتی کرد.

این تصمیم دولت می‌تواند الگویی برای تصمیم‌گیری درباره درخواست‌های توسعه فرودگاه‌های لوتون و گاتویک باشد که در آینده نزدیک مطرح خواهند شد.

منبع:theguardian

ترجمه:فائزه امین پویا

ارسال نظر