|

قول مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای بهبود وضعیت اینترنت در فرودگاه‌های کشور

قول مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای بهبود وضعیت اینترنت در فرودگاه‌های کشور

رضا نخجوانی در پاسخ به خبرنگار کن نیوز گفت: در آینده ای نزدیک تمامی مسافران در فرودگاههای کشور تا ۲گیگا بایت اینترنت رایگان و خدمات تسهیلی در حوزه وب و سفر دریافت خواهند کرد.

به گزارش کن نیوز؛ رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست رسانه ای ضمن تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران و عکاسان تاکید کرد: بدون شک اقدامات صورت گرفته در حوزه فرودگاهی بدون همکاری و توجه اهالی محترم رسانه به اطلاع عموم نخواهد رسید.

وی گفت: بدنه وزارت راه و شهرسازی و البته تمامی مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر این باور هستند که باید براساس یک رابطه تعاملی از ظرفیت تمامی رسانه ها درکشور برای موضوعات مختلف به ویژه کارهایی که درحوزه فرودگاهی و خدمات به مسافرین شکل می‌گیرد، اطلاع رسانی دقیق و صحیح انجام شود.

نخجوانی باتشریح فعالیت های صورت گرفته از سوی مجموعه متبوع خود در حوزه خدمات رسانی به مسافران اربعین حسینی بیان داشت: با دستور مستقیم مقام وزارت یک ستاد جهت خدمت رسانی به آن دسته ازمسافرانی که به صورت هوایی راهی کشور عراق می‌شوند در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ستادمذکور ۱۳ ماموریت و کارویژه را برعهده دارد و تلاش می‌کند از تاریخ ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور بالاترین سطح خدمات را به مسافران اربعین حسینی ارائه دهد.

نخجوانی با ارائه آماری عنوان داشت ۲۷ شرکت هواپیمایی و البته ۲۷ فرودگاه در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به مسافران اربعین حسینی هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: هفده شرکت داخلی و دو شرکت خارجی در حال حاضر وظیفه حمل و نقل مسافران را برعهده گرفته‌اند.

وی گفت: ۴ فرودگاه غربی در کشور شامل فرودگاه‌های ایلام،کرمانشاه،آبادان و اهواز بیشترین حجم کار را بر عهده دارند که به همین علت تلاش کرده‌ایم جهت تسهیل عبور و مرور مسافران به این فرودگاه‌ها از حمل و نقل ترکیبی نیز استفاده کنیم.

نخجوانی ادامه داد: فرودگاه بین المللی مشهد مقدس نیز در ایام راهپیمایی اربعین حسینی حجم بسیار زیادی از مسافران را جهت اعزام به کشور عراق پذیرفته است و طبق آمارها تا به امروز بیش از ۶هزار زائر ایرانی و خارجی از این فرودگاه راهی عتبات عالیات شده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای بیان داشت: واقعیت امراین است که از ابتدای نیمه دوم مرداد ماه تا پایان ماه صفر عبور و مرور مسافران به و از مقصد کشور عراق ادامه خواهد داشت و براساس پیش بینی ها از ابتدای هفته آینده پیک مسافران بازگشتی آغاز خواهد شد.

نخجوانی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح اقدامات تکمیلی در حوزه خدمت رسانی به زائران حسینی گفت: حدود ۶ درصد از مسافران اربعین حسینی به صورت هوایی راهی کشور عراق می‌شوند. علاوه بر کارهای فرهنگی به صورت ویژه در بحث بهداشت مسافران اقدامات متعددی انجام شده تا شیوع بیماریهای واگیردار به حداقل ممکن برسد. البته تلاش‌هایی نیز صورت گرفته تا زمان معطلی مسافران در فرودگاه‌ها به کمترین زمان برسد و اگر تاخیری نیز در این فرایند شکل گرفته بیشتر به دلیل شرایط نامساعد جوی بوده است.

وی درباره مقاصد پروازی مسافران اربعین حسینی نیز گفت: فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره بیشترین مسافر را به ترتیب پذیرایی کرده‌اند.

نخجوانی درهمین رابطه تاکیدکرد: طبق سنوات گذشته تلاشهای زیادی انجام شده است تا در فرودگاه‌های مقصد کمترین مشکل برای مسافران ایجاد شود اما باید پذیرفت که فرودگاه کشور عراق و یا سایر کشورها قوانین خاص خود را دارند و نمی توان به طور کل موضوعات را پیشگیری کرد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در بخش پرسش و پاسخ این نشست رسانه ای در پاسخ به سوال خبرنگار کن نیوز درحوزه لزوم ارتقا سطح اینترنت در فرودگاه‌های کشور گفت: تلاش هایی صورت گرفته تا هر مسافر بتواند در فضای فرودگاهی تا ۲ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت کند.

نخجوانی اضافه کرد: نزدیک به ۲سال است که به صورت ویژه به موضوع هوشمندسازی فرودگاه‌ها و ارتقا سطح اینترنت توجه داریم و درهمین زمینه در آینده‌ای نزدیک علاوه بر شروع فعالیت های مرتبط با اینترنت اشیا یک اپلیکیشن کاربردی نیز معرفی خواهد شد تا براساس آن فرایندهای مرتبط با پرواز اعم از انتخاب صندلی،دریافت کارت پرواز و حتی رزرو هتل و رستوران پیش از حضور در فروگاه به صورت غیر حضوری انجام شود.

فرودگاه جدید مهرآباد احداث می‌شود؟

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  نیز گفت: حدود ۳همت مطالبات وجود دارد که بخش عمده ای از آن باید از سوی ایران ایر و شرکت هواپیمایی ماهان پرداخت شود. البته این امکان وجود دارد که در صورت پرداخت این بدهی‌ها بخشی از جرایم دیرکرد اخذ نشود.

نخجوانی در پایان سخنان خود به این موضوع تاکید کرد که ظرفیت فعلی فرودگاه مهرآباد به هیچ عنوان پاسخگوی شهری مانند تهران نیست و بر همین اساس در تلاش هستیم تا ذیل یک طرح توسعه ای فرودگاه جدید مهرآباد را احداث کنیم.

 

ارسال نظر