|

گام بلند ترکیش ایر برای کاهش آلایندگی هوانوردی

گام بلند ترکیش ایر برای کاهش آلایندگی هوانوردی

شرکت هواپیمایی ترکیش ایر با خرید هواپیماهای نسل جدید ایرباس A321NEO و استفاده از وام سبز، گامی بزرگ در جهت کاهش آلودگی محیط زیست و تحقق اهداف پایداری برداشته است. این اقدام، ترکیش ایر را به یکی از پیشگامان صنعت هوانوردی در زمینه کاهش انتشار کربن تبدیل کرده است.

به گزارش کن نیوز؛ ترکیش‌ایر با انتخاب هواپیماهای نسل جدید A321NEO و بهره‌گیری از یک ساختار مالی نوآورانه، بار دیگر تعهد خود به آینده‌ای پایدار را نشان داد. این شرکت با تأمین مالی چندارزی JOLCO و گنجاندن مولفه‌های پایداری در وام، استانداردهای جدیدی در صنعت هوانوردی تعریف می‌کند.

این تسهیلات که توسط بانک سوسیتیه ژنرال طراحی شده است، به شرکت هواپیمایی کمک می‌کند تا به اهداف کاهش آلودگی محیط زیسنی ناوگان خود دست یابد. این اهداف بر اساس استانداردهای جهانی صنعت هوانوردی و شاخص‌های کلیدی عملکرد مشخص شده‌اند.

مراد شکر، مدیر مالی ترکیش‌ایر، با اشاره به این دستاورد مهم، اظهار داشت: «ما همواره در تلاش بوده‌ایم تا با نوآوری در مدل‌های مالی، جایگاه خود را به عنوان یک شرکت هواپیمایی پیشرو در صنعت تقویت کنیم. این بار، با تلفیق پایداری و تأمین مالی، گامی بلند در جهت آینده‌ای سبز برداشته‌ایم. این رویکرد، نه تنها به رشد پایدار ما کمک می‌کند، بلکه به ما امکان می‌دهد تا به تعهد خود مبنی بر کاهش انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ عمل کنیم.

تیم تأمین مالی هواپیمایی ترکیش‌ایر با بهره‌گیری از تجربه خود، نه تنها به یکی از پایین‌ترین هزینه‌های تأمین مالی در صنعت هواپیمایی دست یافته است، بلکه به دلیل استفاده از مدل‌های تأمین مالی نوآورانه که بسیاری از آن‌ها در این صنعت پیشگام بوده‌اند، سالانه جوایز مختلفی را از سازمان‌های مشهور جهانی مانند Global Transport Finance، Airline Economics، Airfinance Journal و Bonds, Loans & Sukuk Türkiye دریافت کرده است. براساس گزارش کن نیوز، ترکیش‌ایر با اجرای موفق این مدل‌ها، در ده سال گذشته موفق به کسب بیش از ۳۰ جایزه بین‌المللی تأمین مالی هواپیما به ارزش تقریبی ۱۶ میلیارد دلار شده است.

منبع:traveldailymedia

ترجمه: فائزه امین پویا

 

ارسال نظر