|

هنرستان هوانوردی در اراک راه اندازی می شود

هنرستان هوانوردی در اراک راه اندازی می شود

مدیر فرودگاه شهدای اراک گفت: هنرستان هوانوردی سال آینده در اراک راه اندازی می شود.

به گزارش کن نیوز؛ علی محمد طاهری عصر امروز _دوشنبه نهم مهر_ در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد: تفاهم‌نامه راه اندازی این هنرستان با همکاری مولوی مدیر کل آموزش پرورش تهیه شده است.

وی افزود: برای راه اندازی این هنرستان، بخش خصوصی و سرمایه گذار پای کار آمده است، این. هنرستان سال آینده در اراک راه اندازی می‌شود.

مدیر فرودگاه شهدای اراک با اشاره به کند بودن سرمایه‌گذاری گفت: در این هنرستان در سال آینده، دو رشته مهمانداری هواپیما و تعمیر نگهداری هواپیما تأسیس خواهد شد و دانش آموزان شهر اراک می‌توانند در این دو رشته ثبت نام و تحصیل کنند.

وی ادامه داد: در فرودگاه یک مکان برای این مهم در نظر گرفتیم، البته دروس تئوری در داخل شهر اراک اما دروس عملی و کارگاهی آن در فرودگاه با استفاده از ۲۶ نفر از متخصصین، این هنرستان برگزار خواهد شد.

مدیر فرودگاه شهدای اراک از برقراری پروازهای تفریحی با نصف مبلغ سایر فرودگاه‌ها خبر داد و افزود: در این فرودگاه پروازهای تفریحی و آموزشی برگزار می‌شود.

طاهری تصریح کرد: افراد علاقمند به رشته خلبانی می‌توانند در فرودگاه اراک ثبت نام و دوره آموزش خلبانی را طی کنند، این دوره‌ها مورد تأیید سازمان هواپیمای کشوری است.

وی با بیان اینکه در اراک دانش آموزه‌ای بسیار علاقه‌مندی به رشته‌های هوانوردی داریم افزود: در فرودگاه اراک یک مرکز آموزش خلبانی فعال داریم که می‌تواند، برای مردم و علاقه‌مندان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر فرودگاه شهدای اراک خاطرنشان کرد: برای خارج شدن از وضعیت فعلی فرودگاه دوتا استراتژی و راهبرد داشتیم، راهبرد بلند مدت ما به دلیل اینکه ناوگان کشور تعداد صندلی هواپیما را بسیار کمتر از تعداد تقاضای مردم‌می دانست باید به سمت تأسیس شرکت هواپیمایی بومی و محلی برویم.

طاهری از جذب سرمایه گذار برای فرودگاه اراک خبر داد و گفت: با جذب سرمایه گذار تأمین سرمایه رخ می‌دهد و امید می‌رود با خرید هواپیما و استفاده از روش‌های سایر استان‌ها

 

منبع: ایمنا

ارسال نظر