|

مجارستان 16 هلیکوپتر از ایرباس میخرد

مجارستان 16 هلیکوپتر از ایرباس میخرد

وزارت دفاع مجارستان 16 هلیکوپتر چند منظوره H225M که مجهز به سامانه مدیریت سلاح HForce ایرباس است سفارش داده است، در این قرارداد ایرباس متعهد گردید که آموزش های لازم را برای اطمینان از بالا بودن سطح قابلیت عملیاتی بودن این هلیکوپترها را محیا کند.

مدیرعامل بخش هلیکوپتری ایرباس گفت: قدردان اعتماد حکومت مجارستان هستیم که شرکت ایرباس را برای برنامه مدرن سازی نیروی هوایی خود انتخاب کرده است.

هلیکوپتر H225M که توسط مجارستان انتخاب شده دارای قابلیت های ارتباطی نوین است که علاوه بر حمل و نقل میتواند ماموریت های جنگی، جستجو و نجات و عملیاتی ویژه را انجام دهد، ابزارآلات اویونیکی جدید، خلبان خودکار چهار محوره، برد بالا و قابلیت های باربری بالا که با طراحی کابین بزرگ همراه شده این اجازه رو به H225M میدهد که هر ماموریتی را انجام دهد، این هلیکوپتر پرواز در شب و هر آب وهوایی را هم دارد.

از سال 2006 که اولین فروند از این هلیکوپتر تحویل نیروی هوایی فرانسه شد، در حال حاضر در جهان تعداد 88 فروند از این نوع هلیکوپتر تحویل داده شده است که به تازگی ساعت پرواز آنها به 100 هزار رسیده است.

مجارستان به نهمین کشوری تبدیل شد که بعد از فرانسه، برزیل، مکزیک، مالزی، اندونزی، تایلند، کویت و سنگاپور این هلیکوپتر را برای نیروی هوایی خود انتخاب میکند.

 

ترجمه اختصاصی کن نیوز 

منبع: سایت ایرباس

ارسال نظر