سرنوشت بویینگ 737 مکس
بازگشت دوباره هواپیمای مکس ۷۳۷
Boeing بوئینگ، شرکت هواپیماسازی که زیر تیغ انتقادات قرار دارد، پیشبینی کرده است هواپیمای ۷۳۷ مکس را تا پایان سال جاری میلادی دوباره آماده پرواز و انتقال مسافران خواهد کرد.
بعد از سرنگونی مرگبار دو هواپیما که منجر به مرگ ۳۴۶ نفر شد، این هواپیما در ماه مارس ۲۰۱۹ در سراسر دنیا به زمین نشانده شد.
برنامه جلوگیری از متوقف شدن موتور هواپیما به نام MCAS در هر دو سانحه مقصر سقوط شناخته شد.
شرکت بوئینگ به دنبال راهحلی بوده تا قانونگذاران سراسر دنیا را نسبت به امنیت این هواپیما راضی کند.
در فصل سوم سال جاری میلادی، بوئینگ سود خویش را ۸۹۵ میلیون دلار از درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری اعلام کرد که کمتر از نصف درآمد کمپانی در مقایسه با سال گذشته است.
این ارقام مربوط به سه ماه ژوییه، اوت و سپتامبر است.
بوئینگ گفته است انتظار دارد «مجوزهای قانونی برای پرواز مجدد ۷۳۷ مکس را بگیرد و پرواز آن را در فصل چهارم ۲۰۱۹ از سر بگیرد و کمکم تولید ۷۳۷ را از ۴۲ درصد در ماه تا ۵۷ درصد در ماه تا پایان سال ۲۰۲۰ افزایش دهد».
دنیس مولنبرگ، رییس و مدیر عامل بوئینگ گفت: «اولویت اول ما بازگشت امن ۷۳۷ مکس برای پرواز و انتقال مسافران است، و هماکنون نیز در این راه پیشرفتهایی پیدرپی داشتهایم».
بوئینگ همچنین اعلام کرد اولین نسخه جدید از هواپیمای بسیار پرفروش خود، لانگ هاول ۷۷۷ (long-haul 777) که به ۷۷۷ اکس (777X) تغییر نام خواهد داد تا اوایل سال ۲۰۲۱، دیرتر از زمانی که انتظار میرفت، راهی بازار خواهد شد.
این شرکت هواپیماساز همچنین به خاطر کاهش تقاضای جهانی برای هواپیمای ۷۸۷ دریملاینر (Dreamliner) تولید آن را از ۱۴ به ۱۲ فروند در ماه تا پایان سال ۲۰۲۰ کاهش داد.
در اتفاقی مجزا، خانواده قربانیان سانحه لیون ایر (Lion Air) نسخه پیش از موعدی از گزارش حادثه را دریافت کردهاند.
کمیته امنیت ملی حمل و نقل اندونزی قرار است گزارش این حادثه دردناک را که منجر به مرگ ۱۸۹ نفر شد، در روز جمعه منتشر کند.
این گزارش بوئینگ را به خاطر نصب برنامه MCAS بدون اطلاع به خلبانان از حضور، هدف و مشکلات احتمالی آن مقصر دانسته است و همچنین از تدابیر حفظ و نگهداری از هواپیمای لیون ایر انتقاد کرده است.
ارسال نظر