ایر کانادا ملزم به پرداخت غرامت به یکی از مسافرانش در بریتیش کلمبیا شد
درپی ارائه اطلاعات نادرست توسط چت ربات ، شرکت هواپیمایی ایر کانادا ملزم به پرداخت عرامت به یک مسافر در بریتیش کلمبیا شد.
به دلیل ارائه اطلاعات غلط توسط چت ربات، هواپیمایی ایر کانادا ملزم به پرداخت غرامت به یکی از مسافران استان بریتیش کلمبیا شد.
به گزارش رسانه هدهد کانادا به نقل از سیتیوی نیوز، در همین رابطه روز گذشته دادگاهی به صورت آنلاین برگزار شد و به نفع شاکی پرونده که مسافری از استان بریتیش کلمبیا بود رای داد.
این مرد «جیک موفات» نام دارد که هنگام رزرو پرواز برای شرکت در مراسم تشییع جنازه مادربزرگش، در مورد کرایهها بر اساس اطلاعات ارائه شده تصمیمگیری کرده بود.
«کریستوفر سی ریورز»، یکی از اعضای این دادگاه، ایر کانادا را به دلیل ارائه نادرست به پرداخت ۶۵۰.۸۸ دلار غرامت محکوم کرد و گفت: من متوجه شدم که ایر کانادا برای اطمینان از صحت عملکرد ربات چت خودش سهل انگاری کرده است.
جیک موفات در زمان رزرو پرواز به مقصد تورنتو وقتی از ربات ایر کانادا در مورد نرخ بلیط برای کسانی که به دلیل مرگ یکی از اعضای خانواده به سفر میروند پرسیده به او گفته شده این کرایهها را میتوان با تکمیل درخواست بازپرداخت ظرف ۹۰ روز از تاریخ صدور بلیت، بهطور عطف به مطالبه کرد و تصویری از مکالمه خود با ربات را به عنوان مدرکی برای تأیید این ادعا ارائه کرد.
اما وقتی وی درخواستش را همراه با گواهی فوت مادربزرگش در نوامبر ۲۰۲۲ ارائه کرده – کمتر از یک هفته پس از خرید بلیط، درخواست او رد شده و دادگاه از او خواستار ارائه ایمیلهایی که به هواپیمایی شده بود، به عنوان مدرک شد.
این شرکت هواپیمایی از بازپرداخت وجه خودداری کرده و گفته بود سیاستش این است که کرایه سفرهای سوگواری در واقع نمیتواند عطف به ماسبق شود.
در فوریه سال ۲۰۲۳، موفات یک اسکرین شات از مکالمه خود با چت بات را برای شرکت هواپیمایی ارسال کرد و ایر کانادا به او گفت که اشکال از چت بات بوده است اما باز هم قبول نکرد که پول کرایه وی را برگرداند بنابراین موفات متوسل به شکایت شد.
ایر کانادا به نوبه خود استدلال کرد که نمیتواند در قبال اطلاعات ارائه شده توسط ربات مسئولیتی داشته باشد.
شرکت هواپیمایی ایر کانادا همچنین استدلال کرد که پاسخ چت بات به درخواست موفات شامل پیوندی به بخشی از وب سایت آن است که خط مشی شرکت را تشریح میکند و میگوید که درخواست برای کرایه با تخفیف، پس از سفر کسی مجاز نیست.
در حالی که ایر کانادا استدلال میکند که موفات میتوانسته اطلاعات صحیح را در قسمت دیگری از وب سایت بیابد، اما توضیح نمیدهد که چرا صفحه وب با عنوان «سفر سوگ» ذاتاً قابل اعتمادتر از چت ربات این شرکت است و چرا مشتریان باید علیرغم وجود این ربات به سایت مراجعه کنند.
غرامتی که دادگاه تائید کرد که ایر کانادا باید به این مسافر اعطا کند معادل مابه تفاوت مبلغی است که موفات برای پرواز خود پرداخت کرده و کرایه سفرهای سوگواری با تخفیف است که باید می پرداخته است.
علاوه بر این، این شرکت هواپیمایی موظف به پرداخت ۳۶.۱۴ دلار سود پیش داوری و ۱۲۵ دلار به عنوان کارمزد شد.
ارسال نظر