|

اتحادیه اروپا محدودیت پرواز خطوط هوایی عراق را ۶ ماه دیگر تمدید کرد

اتحادیه اروپا محدودیت پرواز خطوط هوایی عراق را ۶ ماه دیگر تمدید کرد

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) محدودیت پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی «العراقیه»را برای یک دوره جدید شش ماهه تمدید کرد و آن را به دهمین سال خود رساند، در حالی که وزارت حمل و نقل سازمان هوانوردی را مسئول بخش بزرگی از آن دانست.

به گزارش کن نیوز؛  «میثم الصافی، مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت حمل‌ونقل عراق توضیح داد که این وزارتخانه ۸۰ درصد از الزامات سازمان بین المللی هوانوردی برای پرونده لغو ممنوعیت اروپایی خطوط هوایی عراق را محقق کرده است، اما آژانس ایمنی هوایی اروپا پس از آخرین جلسه خود تصمیم به ادامه شش ماهه ممنوعیت خود گرفت».

وی افزود که از سال ۲۰۱۵ پس از توجه ویژه دولت به این موضوع و توسعه بخش حمل و نقل هوایی، با رعایت الزامات بین المللی نگهداری، توسعه و نظافت، شرکت‌های هوایپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشور و شرکت آمریکایی (بوئینگ) به دنبال رفع این ممنوعیت هستند.

وی با اشاره به اینکه وزارت متبوعش طرح جامعی را برای مطالعه همکاری با بنیاد IFS بانک جهانی آغاز کرد که سه گزینه ارائه کرد: «اول ساخت فرودگاه جدیدی که در حال حاضر وجود دارد، دوم بازسازی و سوم توسعه آن. با ساخت یک سالن مسافربری جدید برای برآوردن افزایش مورد انتظار تا سال ۲۰۳۶، ظرفیت فرودگاه بین المللی بغداد سالانه حدود نه میلیون مسافر خواهد بود.

الصافی سازمان هواپیمایی کشوری را مسئول بخش بزرگی از تأخیر در بسته شدن این پرونده دانست، زیرا وزارت متبوع وی تمام اقدامات در این زمینه را انجام داده است و خطوط متعددی را به سمت اروپا بر اساس عملیات مشترک باز کرده است. این سیستم با خطوط هوایی بین‌المللی، از جمله خط بغداد – مونیخ و (بغداد – کپنهاگ) و (بغداد – فرانکفورت)، در حالی که عراق ایرویز چندین مقصد را به سمت پکن، کوالالامپور و شهر گوانگژو چین باز کرده است.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظر