|

شرکت هواپیمایی بونزا در استرالیا ۳۰۰ کارمند خود را اخراج کرد

شرکت هواپیمایی بونزا در استرالیا ۳۰۰ کارمند خود را اخراج کرد

مدیران شرکت هواپیمایی بونزا (Bonza) به بیش از ۳۰۰ کارمند که از آپریل کنار گذاشته شده اند، گفته اند که کار آنها خاتمه خواهد یافت.

به گزارش کن نیوز؛ صدها کارگر رسماً از شرکت هواپیمایی بونزا اخراج شدند و مدیران این شرکت هواپیمایی که به ارائه خدمات ارزان قیمت معروف بود، نتوانستند برای نجات این شرکت هواپیمایی زمین‌گیر، خریداری پیدا کنند.

هال چادویک یکی از مدیران این شرکت در یک جلسه مجازی در تالار شهر صبح روز سه شنبه به بیش از ۳۰۰ کارمند این شرکت هواپیمایی گفت که کار آنها خاتمه خواهد یافت.

این پس از آن صورت گرفت که به طرفین علاقه مند مهلت هفتم جون برای ارائه پیشنهاد خرید تعیین شده بود، اما در نهایت هیچ پیشنهاد الزام آوری ارائه نشد.

آقای چادویک در بیانیه ای گفت: «در حالی که این اخبار آن چیزی نیست که ذینفعان بخواهند بشنوند، مدیران این شرکت باید در مورد کناره گیری کارمندان تصمیم بگیرند.علاوه بر این، مشتریان نیز در مورد انجام پروازهای آینده نیاز به اطمینان دارند. در نتیجه، مدیران چاره ای جز اخراج کلیه کارکنان و لغو کلیه پروازهای آینده ندارند.»

کارگران این شرکت هواپیمایی از ماه آپریل و زمانی که این شرکت هواپیمایی پس از آن که ناوگان هواپیماهای بوئینگ آن توسط اجاره دهندگان با بدهی حدود ۱۱۰ میلیون دلاری بازپس گرفته شد، بدون دستمزد کنار گذاشته شدند.

هال چادویک گفت که آینده بونزا هنوز مشخص نیست زیرا یک شخص ثالث ممکن است برنامه ای را برای حفظ این شرکت ارائه دهد.

بر اساس گزارش ها مدیران این شرکت همچنان به بررسی امور مالی این شرکت هواپیمایی ادامه می‌دهند و پس از تکمیل، جلسه بزرگی را با طلبکاران برگزار خواهند کرد تا در مورد آینده آن تصمیم بگیرند.

گفتنی است شرکت هواپیمایی بونزا هنوز منحل نشده است. در ماه مه، دادگاه فدرال مهلت شرکت بونزا برای یافتن یک خریدار را تا ۲۹ جولای تمدید کرد.

اگر این شرکت منحل می شد، کارمندان حق دریافت پرداخت از طریق طرح تضمین حقوق منصفانه دولت فدرال را داشتند.

با این حال، مانع این انحلال، داشتن مجوز ارزشمند اپراتور هوایی توسط شرکت بونزا است که قابل انتقال نیست و به احتمال زیاد در صورت انحلال شرکت از بین خواهد رفت.

اتحادیه کارگران حمل و نقل اعلام کرده است که آماده حمایت از کارگران این شرکت در حین انجام فرآیند اداری است. این اتحادیه از دولت فدرال خواسته است تا کمیسیونی را برای بازسازی نیروی کار این صنعت ایجاد کند.

مایکل کین، دبیر ملی این اتحادیه گفت: «این خبر فوق‌العاده سختی برای کارمندان بونزا است که بیش از دو ماه پس از سقوط ناگهانی خطوط هوایی، هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند».

شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا پیشنهاد داده است که برای کارگرانی که شغل خود را در بونزا از دست داده اند، اولویت بندی کند.

شرکت هواپیمایی بونزا به عنوان یک شرکت هواپیمایی داخلی ارزان قیمت که در درجه اول به نقاط روستایی و حاشیه ای (regional) در استرالیا خدمات رسانی می کند، فعالیت می کرد.

منبع: sbs

ارسال نظر