|

شرکت هواپیمایی بوئینگ ۲,۵ میلیارد دلار غرامت پرداخت می‌کند

شرکت هواپیمایی بوئینگ ۲,۵ میلیارد دلار غرامت پرداخت می‌کند

اداره هوانوردی فدرال آمریکا پس از ماه‌ها بررسی، آزمایش، و ارزیابی طولانی، سرانجام ممنوعیت پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ لغو کرد.

به گزارش کن نیوز؛ مجوز پرواز هواپیمای ۷۳۷ مکس در مارس ۲۰۱۹ پی دو سقوط مرگبار که به کشته شدن ۳۴۶ نفر انجامید، از سوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا به حالت تعلیق درآمده بود. اما پس از انجام تغییرات گسترده در سیستم ایمنی ناقص این هواپیما که سبب دو سقوط شده بود، اداره هوانوردی فدرال آمریکا در ماه نوامبر موافقت کرد که پرواز این هواپیما از سر گرفته شود.

با لغو این ممنوعیت یک ساله، شرکت‌های هوایی آمریکا می‌توانند در آینده از این هواپیما در پرواز‌های خود استفاده کنند.

ارین نیلی کاکس دادستان منطقه شمالی تگزاس آمریکا گفت: اظهارات گمراه کننده و نیمه درست و موارد نادیده گرفته شده که از سوی کارمندان بوئینگ به اداره هوانوردی فرستاده شده، مانع قدرت دولت برای تضمین امنیت پرواز عموم می‌شود. این مورد، پیامی مشخص دارد و آن این است که وزارت دادگستری کارخانه‌های سازنده مانند بوئینگ را مسئول این فریب خصوصا در مواردی خزرات فراوانی دارد، می‌داند. بنابراین شرکت بوئینگ  باید ۲.۵ میلیارد دلار به عنوان غرامت و جبران خسارت بپردازد.

شرکت هواپیمایی بوئینگ نیز با وزارت دادگستری آمریکا توافق کرد تا برای حل اتهامات جنایی که این کمپانی در زمینه فریب اداره هوانوردی فدرال آمریکا در خصوص گرفتن تأییدیه برای هوایپمای ۷۳۷ مکس روبروست، ۲,۵  میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

منبع: trt

ارسال نظر