|

رسوایی امریکن ایرلاینز در اخراج چند مسافر سیاه‎‌‎پوست

رسوایی امریکن ایرلاینز در اخراج چند مسافر سیاه‎‌‎پوست

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز چندماه قبل در اقدامی نژاد پرستانه تعدادی از مسافران سیاه پوست خود را به بهانه های واهی از پرواز اخراج کرده بودند.

به گزارش کن نیوز؛ امریکن ایرلاینز کارمندان را به دلیل حذف مسافران سیاه‌پوست از پرواز به دلیل بوی بدن، تعلیق کرد.  مدیرعامل شرکت از این حادثه "غیرقابل قبول" ابراز تاسف کرد و وعده جبران داد.

 امریکن ایرلاینز به دلیل نقش این خدمه در ماجرایی که در آن چند مسافر سیاه‌پوست به دلیل شکایت از بوی بدن از پروازی در فینیکس پیاده شدند، تعداد نامشخصی از کارمندان خود را از کار معلق کرد.

مدیرعامل آمریکن ایرلاینز در این رابطه گفت: از آنچه در این پرواز رخ داده بسیار متاسف هستم و تلاش خواهیم کرد که این اتفاق تکرار نشود.

ُآمریکن ایرلاینز

گفتنی است سه مسافر سیاه‌پوست ماه گذشته از این شرکت هواپیمایی شکایت کردند و مدعی شدند که به دلیل تبعیض نژادی از پرواز ژانویه اخراج شده‌اند. آنها گفتند که به آنها گفته شده است که یک مهماندار سفیدپوست مرد از بوی بدن یک مسافر ناشناس شکایت کرده است.

این مردان گفتند که یکدیگر را نمی‌شناختند و در حالی که منتظر پرواز به نیویورک بودند، جداگانه نشسته بودند. به گفته آنها همه مردان سیاه‌پوست در پرواز - از هواپیما اخراج شدند. البته پس از حدود یک ساعت تاخیر، به آنها اجازه داده شد دوباره سوار هواپیما شوند.

امریکن تعداد و نام کارمندانی که به حالت تعلیق درآمده اند را  فاش نکرده است. اما سخنگوی این شرکت هواپیمایی گفت: "ما کارمندان مسئول را، از جمله حذف اعضای تیم از خدمات، پاسخگو خواهیم کرد."

تهیه و ترجمه:کن نیوز

منبع:yahoo

 

ارسال نظر