|

لغو صد‌ها پرواز شرکت هواپیمایی ایرلندی ایر لینگاس به علت اعتصاب خلبانان

لغو صد‌ها پرواز شرکت هواپیمایی ایرلندی ایر لینگاس به علت اعتصاب خلبانان

صد‌ها پرواز شرکت هواپیمایی ایرلندی ایر لینگاس Aer Lingus در فاصله روز‌های چهارشنبه تا یکشنبه به علت اعتصاب خلبانانی که خواهان افزایش حقوق خود هستند، لغو خواهد شد.

به گزارش کن نیوز؛ صد‌ها پرواز شرکت هواپیمایی ایرلندی ایر لینگاس Aer Lingus در فاصله روز‌های چهارشنبه تا یکشنبه به علت اعتصاب خلبانانی که خواهان افزایش حقوق خود هستند، لغو خواهد شد.
انجمن خلبانان ایر لینگاس ایرلند (IALPA) افزایش ۲۴ درصدی حقوق را برای جبران تورم خواستار شده است.
آخرین افزایش حقوق آنها به سال ۲۰۱۹ برمی گردد. ایر لینگاس به علت این جنبش اجتماعی که روز چهارشنبه آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه دارد، تا هم اینک ۲۷۰ پرواز را لغو کرده است که حدود ۳۵ هزار مسافر را تحت تأثیر قرار داده است. در چارچوب این اقدام، خلبان‌ها از هر گونه تغییر در تابلو‌های خدمت رسانی یا انجام اضافه کاری سر باز می‌زنند. اعتصابی هشت ساعته نیز برای روز شنبه اعلام شده است.
به گفته ایر لینگاس، این اقدام ایرلاین را از انعطاف لازم برای اجرای برنامه تابستانی خود محروم می‌کند. سیمون هریس، نخست وزیر ایرلند روز سه شنبه از طرف‌ها خواست برای جلوگیری از "هرج و مرج کامل" برای مسافران در آغاز تعطیلات تابستانی، گفتگو‌ها را آغاز کنند. سیمون هریس، در مصاحبه با خبرنگاران در دوبلین، هشدار داد که "همدردی بسیار کمی" با خلبانانی که در این جنبش شرکت کردند، وجود خواهد داشت، چرا که اقدام آنها به لغو تعطیلات خانوادگی و اختلال در بخش گردشگری منجر خواهد شد. دادگاه کار ایرلند که مسئول حل و فصل اختلافات اجتماعی است، روز سه شنبه پس از ملاقات جداگانه با طرفین اعلام کرد که فعلا در این اختلاف دخالت نخواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر