|

افزایش قیمت بلیط‌های لوفت‌هانزا به دلایل محیط زیستی!

افزایش قیمت بلیط‌های لوفت‌هانزا به دلایل محیط زیستی!

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا برای جبران هزینه‌های آب و هوایی، تا ۷۲ یورو به بلیط‌های پروازهای اروپایی اضافه می‌کند.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای جبران افزایش هزینه‌های مرتبط با مقررات آب و هوایی اتحادیه اروپا، تا ۷۲ یورو به بلیط‌های پروازهای اروپایی خود اضافه می‌کند.

این افزایش قیمت شامل تمام پروازهای انجام شده توسط گروه لوفت‌هانزا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، نروژ و سوئیس می‌شود و از ژانویه ۲۰۲۵ اعمال خواهد شد. میزان افزایش قیمت بسته به مسیر پرواز و نوع بلیط از ۱ تا ۷۲ یورو متغیر خواهد بود.

لوفت‌هانزا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت هواپیمایی به تنهایی قادر به تحمل هزینه‌های اضافی ناشی از الزامات نظارتی در سال‌های آینده نخواهد بود.

این شرکت هواپیمایی با اشاره به افزایش سهمیه استفاده از سوخت پایدار هوانوردی (SAF) که توسط اتحادیه اروپا تعیین شده است، گفت که با افزایش هزینه‌ها روبرو است. طبق قوانین جدید، خطوط هوایی موظفند از سال ۲۰۲۵ دو درصد، تا سال ۲۰۳۰ شش درصد و تا سال ۲۰۵۰ ۷۰ درصد از SAF را در مخلوط سوخت خود استفاده کنند.

SAF به عنوان جایگزینی برای سوخت جت فسیلی، انتشار کربن کمتری دارد، اما در حال حاضر تولید آن گران‌تر است. لوفت‌هانزا در ماه مارس از کمبود تولید SAF در اروپا انتقاد کرده بود.

این شرکت هواپیمایی همچنین با افزایش هزینه‌های ناشی از تغییرات در سیستم تجارت آلاینده‌های اتحادیه اروپا و سایر اقدامات نظارتی مواجه است.

با وجود این افزایش قیمت‌ها، لوفت‌هانزا اهداف بلندپروازانه‌ای برای کاهش انتشار کربن خود تعیین کرده است. این شرکت متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن خالص خود را به نصف سطح سال ۲۰۱۹ کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به طور کامل کربن‌زدایی کند.

لوفت‌هانزا پس از دریافت کمک‌های مالی از دولت آلمان در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با افزایش تقاضا برای سفر، به سودآوری بازگشته بود. با این حال، این شرکت در اوایل سال جاری با موجی از اعتصابات روبرو شد که منجر به زیان قابل توجه در سه ماهه اول سال شد.

 

تهیه و ترجمه: کن نیوز

منبع: timesofmalta

ارسال نظر