|

هند به فناوری هواپیمای فضایی قابل استفاده مجدد دست یافت

هند به فناوری هواپیمای فضایی قابل استفاده مجدد دست یافت

هند به تازگی مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را با هدف نشان دادن فناوری داخلی برای فرود خودکار پرتاب‌کننده قابل استفاده مجدد انجام داده است.

به گزارش کن نیوز؛ هند گام مهمی در ساخت و توسعه فناوری‌های فضایی قابل استفاده مجدد برداشته است.

مقامات سازمان فضایی این کشور به تازگی در بیانیه‌ای خبری اعلام کردند، هند مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را با هدف نشان دادن فناوری داخلی برای فرود خودکار پرتاب‌کننده قابل استفاده مجدد خود انجام داده است. 

این نقطه عطف هند را یک گام دیگر به هدف خود برای بهره برداری از چنین وسیله نقلیه‌ای به صورت سرتاسر در این دهه نزدیک‌تر می‌کند، فناوری که می‌تواند با ناوگان وسایل نقلیه پرتاب آن برای استفاده‌های متعدد در سراسر ماموریت‌ها به شیوه‌ای مقرون به صرفه‌تر سازگار شود. 

آخرین آزمایش که سومین و آخرین تست فرود این وسیله بود، توسط سازمان تحقیقات فضایی هند در یک مرکز آزمایش در فضای باز متعلق به دولت در کارناتاکا، ایالتی در جنوب هند انجام شد.

آژانس فضایی هند در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی اعلام کرد که این وسیله که پوشپاک نام دارد، فرود افقی دقیقی را انجام داد و قابلیت‌های خودران پیشرفته را در شرایط چالش برانگیز به نمایش گذاشت. هدف از توسعه آن پرواز نمونه اولیه به فضا برای بازگشت مستقل است.

این هواپیمای فضای قابل استفاده مجدد، که توسط سازمان فناوری فضایی هند ساخته شده است، در این آزمایش موفق هواپیما به ارتفاع ۶۵ کیلومتر بالا رفت و سپس با موفقیت به زمین بازگشت. این آزمایش، آخرین مرحله از آزمایش‌های فرود هواپیما بود و نشان داد که هواپیما می‌تواند به طور موفقیت‌آمیز برای بار‌ها و بار‌ها به فضا برود و به زمین بازگردد.

این توانایی بازسازی و استفاده مجدد هواپیما‌ها می‌تواند هزینه‌های سفر‌های فضایی را کاهش دهد و امکان انجام ماموریت‌های بیشتر در فضا را فراهم کند. سازمان فضایی هند امیدوار است که این تکنولوژی را برای ماموریت‌های فضایی آینده خود استفاده و به رشد فعالیت‌های فضایی هند کمک کند.

به طور کلی، این آزمایش دستاوردی بزرگ در توسعه فناوری هواپیمای فضای قابل استفاده مجدد برای هند بود و نشان داد که کشور می‌تواند در زمینه اکتساب توانایی فضایی پیشرفته و قدرتمند پیش برود.

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال نظر