|

صد‌ها پرواز در کانادا به دلیل اعتصاب لغو شد

صد‌ها پرواز در کانادا به دلیل اعتصاب لغو شد

شکست مذاکرات بین دو شرکت هواپیمایی کانادا منجر به اختلال در پرواز‌های ۵۵ هزار مسافر در تعطیلاتی شد که این کشور روز ملی را جشن می‌گیرد.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت هواپیمایی کانادایی وست جت ۴۰۷ پرواز خود را پس از شکست مذاکرات این شرکت و اتحادیه نمایندگی مکانیک‌های اعتصاب کننده در رسیدن به توافق، لغو کرد.

براساس گزارش المیادین، این لغو‌ها علاوه بر ۱۵۰ لغو اعلام شده در عصر جمعه و ۲۵ مورد لغو اعلام شده در روز پنجشنبه است که بیش از ۵۵۰۰۰ مسافر را در تعطیلاتی که کشور در آن روز ملی را جشن می‌گیرد و یکی از شلوغ‌ترین تعطیلات آخر هفته سال است، تحت تاثیر قرار داد.

این شرکت خشم خود را ابراز کرد و گفت که اتحادیه را کاملاً در قبال موارد غیرضروری فشار و هزینه‌های متحمل شده در نتیجه اعتصاب مسئول می‌داند.

کارگران مکانیک، مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما و سایر کارکنان فنی وست جت روز جمعه، ۲۸ ژوئن، پس از آن که مذاکرات در مورد دستمزد و شرایط کار به توافق نرسید، دست به اعتصاب زدند.

این شرکت اعلام کرد در سال اول قرارداد ۱۲.۵ درصد افزایش دستمزد و ۲۳ درصد افزایش دستمزد مرکب در طول مدت قرارداد ارائه کرده است. اما اتحادیه افزایش دستمزد را رد کرد و در ۱۸ ژوئن پس از رای ۹۷ درصد از اعضای آن به رد توافق اولیه دستمزد‌ها که در ماه مه به دست آمد، اخطاریه اعتصاب ارسال کرد.

الکسیس فون هانسبرویچ، مدیرعامل این شرکت تقصیر را دقیقا به گردن آنچه که او آن را کنسرسیوم سرکش از آمریکا خواند، می‌داند که تلاش می‌کند تا به کانادا نفوذ کند، و خاطرنشان کرد که هدف آنها این بود که تا حد امکان بسیاری از سفرهای مسافران کانادایی را مختل کنند.  

از سویی دیگر یان اورشد، نماینده این شرکت در انجمن مکانیک هواپیما (AMFA)، اظهارات فون هانسبرویچ را ناامیدکننده خواند و گفت که این شرکت بود که از مذاکره امتناع کرد.

اورشد تأیید کرد که وست جت پس از ارائه پیشنهاد نهایی خود در شامگاه چهارشنبه، ۲۶ ژوئن، بازگشت به میز را به تاخیر انداخت. در عوض، سیموس اوریگان، وزیر کار کانادا، اتحادیه را به داوری الزام آور ارجاع داد.

ارسال نظر