|

خودداری فرودگاه ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی

خودداری فرودگاه ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی

منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه ترکیه‌ از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات این رژیم در جنگ نسل کشی غزه اجتناب کردند.

به گزارش کن نیوز؛عوامل فرودگاه آنتالیای ‎ترکیه روز گذشته (یکشنبه) از ارائه سوخت به یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت «ال-عال» ‎رژیم صهیونیستی که به دلیل شرایط نامساعد جسمانی یکی از مسافران مجبور به فرود اضطراری  در این فرودگاه شده بود، خودداری کردند و مانع از پیاده شدن مسافرین آن شدند.

دولت ترکیه اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد تا زمان اعلام آتش‌بس دائمی و امکان ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، تمامی مبادلات تجاری‌اش با رژیم صهیونیستی را متوقف خواهد کرد.

در همین زمینه خبرگزاری فرانسه گزارش داد، خطوط هوایی «ال عال» وابسته به رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که به یکی از هواپیماهای این شرکت که از ورشو پایتخت لهستان در حال سفر به تل آویو بوده و به دلیل مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری در ترکیه شده، اجازه سوختگیری داده نشده است.

در این گزارش آمده است که هواپیمای مذکور اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه آنتالیا ترکیه کرده است اما پس از درخواست برای سوخت گیری، کارگران فرودگاه از سوخت رسانی به این هواپیما پیش از عزیمت به سمت سرزمین‌های اشغالی اجتناب کرده‌اند.

این خطوط هوایی اعلام کرد: به دلیل اقدام کارگران ترکیه‌ای در عدم عرضه سوخت به هواپیمای ما، این هواپیما مجبور به پرواز به سمت یونان شد و پیش از عزیمت به تل آویو، در فرودگاه این کشور سوخت دریافت کرد.

یک دیپلمات ترکیه‌ای در این باره، گفت: بنابر ملاحظات بشردوستانه قرار بود سوخت به این هواپیما داده شود اما چون روال مربوطه طولانی شده و در نهایت در شرف انجام بود، خلبان این هواپیما تصمیم به پرواز به سمت یونان برای دریافت سوخت از این کشور گرفت.

 

منبع: العالم

ارسال نظر