|

لغو پروازهای شرکت هواپیمایی وست‌جت کانادا

لغو پروازهای شرکت هواپیمایی وست‌جت کانادا

شهروندان کانادایی همزمان با لغو پروازهای شرکت هواپیمایی وست‌جت،‌ حس می‌کنند تنها و بی‌کس در مکزیک رها شده‌اند.

به گزارش کن نیوز؛ بیش از ۱۱۰۰ پرواز شرکت هواپیمایی وست‌جت از روز پنجشنبه گذشته لغو شده زیرا اعتصاب اتحادیه مکانیک‌های خطوط هوایی، برنامه سفر بیش از ۱۰۰۰۰۰ مشتری را متوقف کرده است.

این اقدام شغلی از آن زمان به بعد به پایان رسیده‌. اما انتظار می‌رود که این آشفتگی برای هزاران مسافر در این هفته ادامه یابد. چرا که شرکت هواپیمایی وست‌جت تلاش می‌کند ناوگان هوایی خود را از روی باند فرودگاه به آسمان برساند.

وب‌سایت وست جت در یک به روز رسانی خدماتی اعلام کرد که اختلال در کار، این شرکت هواپیمایی را مجبور کرده تا ۱۳۰ فروند از ۱۸۰ هواپیمای خود را گوشه‌ای بی استفاده نگاه دارد. همچنین این شرکت تایید کرده که چندین روز دیگر طول می‌کشد تا برنامه‌‌های پرواز را به حالت اول برگرداند.

شرکت هواپیمایی وست‌جت از به اشتراک‌گذاری جدول زمانی پروازها یا ارائه نظرات برای ده‌ها هزار مسافر آسیب‌دیده خودداری کرد.

داستان غم‌انگیز یکی از مسافران شرکت هواپیمایی وست‌جت

«آندره استای» که در اتاق هتل خود در کابو سان لوکاس مکزیک نشسته بود، گفت: «ما احساس می‌کنیم که تنها رها شده‌ایم.» استای و همسرش دو هفته پیش برای برپایی مراسم دهمین سالگرد ازدواجشان به کابو پرواز کردند. قرار بود یکشنبه به خانه بروند، اما شب قبل از برنامه‌ریزی پروازشان، شرکت هواپیمایی وست‌جت برنامه‌هایشان را به هم ریخت.

او گفت: «ما این ایمیل را اواخر شب شنبه حدود ساعت ۱۰:۳۰ شب از طرف وب‌سایت وست جت دریافت کردیم. کل روز یکشنبه و دوشنبه تلاش کردیم یک پرواز خالی گیر بیاوریم ولی تاحالا موفق نشده‌ایم.» استای حس می‌کند در کشور مکزیک بی‌کس و تنها رها شده است.

westjet-strike-stranded-travellers-1-6949915-1720027963536

استای و همسرش مجبور شدند ۱۰۰۰ دلاردیگر خرج کنند و پرواز دیگری به مقصد کشورشان رزرو کنند هرچند این پرواز نیز تا شنبه آینده صورت نمی‌گیرد. علاوه بر این باید ۲۲۰۰ دلار دیگر برای اقامت اضافی در هتل پرداخت کنند.

یکی از مشتریان وفادار این شرکت هواپیمایی که از این اتفاق شوکه شده، ‌می‌گوید: «ما بیشتر از ده سال است که با هواپیماهای وست جت مسافرت می‌کنیم و اصلا باورمان نمی‌شود. ما حتی ویزای مسافرتمان را تهیه کرده بودیم.»

اگر پرواز مسافربری در کانادا در حین اعتصاب لغو شود، خارج از کنترل یک شرکت هواپیمایی تلقی می‌شود – به این معنی که شرکت هواپیمایی ملزم به ارائه غرامت نیست. اما باید ظرف مدت ۴۸ساعت،‌پرواز دیگری برای شما رزرو کند.

منبع: سی تی وی

ارسال نظر